آثار تربیتی بی‌شماری در بطن آیات قرآن کریم نهفته است
کد خبر: 4163390
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور:

آثار تربیتی بی‌شماری در بطن آیات قرآن کریم نهفته است

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: آثار تربیتی بی‌شماری در بطن آیات قرآن کریم نهفته است که باید توسط مفسران به مردم تبیین شود.

دیدار مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با طلاب مدرسه علمیه الزهرا اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام مجتبی فاضل، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور، 27 مرداد ماه، در دیدار با طلاب مدرسه علمیه تخصصی الزهرا(سلام‌الله‌علیها) اردبیل با اشاره به آیه «وَأَنْزَلْنَا إِلَیْکَ الذِّکْرَ لِتُبَیِّنَ لِلنَّاسِ»، اظهار کرد: قرآن بر قلب نبی مکرم اسلام(ص) نازل شد تا از طریق ایشان مردم را هدایت کند، آثار تربیتی بی‌شماری در بطن آیات این کتاب آسمانی نهفته است که باید توسط مفسران به مردم تبیین شود.  

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: تبلیغ معارف الهی از رسالت پیامبران و اهل‌بیت(ع) بوده و این مسؤلیت در عصر غیبت بر عهده خواهران طلبه است.

وی افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) و اهل‌بیت ایشان مسؤولیت تبیین معارف الهی را بر عهده داشتند و خود را وقف این مسیر ارزشمند کرده بودند در عصر غیبت این مسئولیت مهم بر عهده طلاب و عالمان دین است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور قرارگیری در مسیر طلبگی را از توفیقات الهی دانست و گفت: فراگیری علوم دینی و تبیین معارف اسلامی به منزله دفاع از مکتب و نهضت اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) در رأس آنها حضرت سیدالشهدا(ع) است.

فاضل در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه محبت به امام حسین(ع) لطف بزرگی از جانب خداوند به بنده است، بیان کرد: بنا به فرمایش امام صادق(ع) کسی که خداوند خیرخواه او است محبت سیدالشهدا(ع) و زیارتش را در دل او قرار می‌دهد.

انتهای پیام
captcha