شهدا قهرمان‌های ماندگار ملت و چراغ راه جوانان هستند
کد خبر: 4163125
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵

شهدا قهرمان‌های ماندگار ملت و چراغ راه جوانان هستند

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: نسل جوان نیازمند الگو و اسطوره و قهرمان هستند و به قهرمان‌های واقعی نیاز دارد لذا شهدا قهرمان‌های واقعی و ماندگار ملت ایران و چراغ راه جوانان هستند.

محمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان

به گزارش ایکنا از گیلان، محمد پولادگر، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان امروز، 26 مردادماه در یادواره ۳۶۰ شهید ورزشکار استان گیلان که در گلزار شهدای رشت برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره هشت هزار شهید استان گیلان، اظهار کرد: بنا بر آیه « وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ» شهدای عزیز و بزرگوار زنده هستند و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند لذا شهدا نیازی به برگزاری یادواره و بزرگداشت ما ندارند بلکه این ما هستیم که نیاز داریم نام و یاد و خاطره شهدا را در ذهن و قلب خودمان زنده نگه داریم.

وی با بیان اینکه نسل جوان نیازمند الگو و اسطوره و قهرمان هستند و به قهرمان‌های واقعی نیاز دارد لذا شهدا قهرمان‌های واقعی و ماندگار بوده و قهرمان ملت ایران و چراغ راه جوانان هستند، افزود: معتبرترین مقام ورزشی در جهان کسب مدال المپیک است که حداکثر تا چهار سال اعتبار دارد. همه مدال‌ها، مقام‌ها و قهرمانی‌های ورزشی زمان مصرف دارند اما آن قهرمانانی ماندگار می‌شوند که نام‌شان در یاد و خاطره مردم نقش ببندد.

پولادگر با اشاره به تعبیر هوشمندانه رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه لحظه به لحظه با جنگ ترکیبی دشمنان مواجه هستیم که برای جوانان ما طراحی شده است، گفت: در واقع دشمنان با توطئه‌های خود می‌خواهند جوانان را گرفتار دام انحراف کنند لذا امروز بیش از همیشه نیازمند الگو هستیم.

معاون وزیر ورزش و جوانان با تأکید بر لزوم زنده نگه داشتن نام و یاد و راه و پیام شهید، تصریح کرد: شهدا قهرمانان معاصر هستند و بین ما زندگی کرده‌اند که سیره، منش، روش فردی و اجتماعی آنان برای جامعه الگوست و می‌تواند برای جوانان نیز سرمشق باشد. روزی که شهدا را فراموش کنیم، روز نابودی ماست و خدا نکند که از شهدا فاصله بگیریم.

وی با اشاره به اینکه اینکه والدین شهدا نیز قهرمان هستند و اجرشان کمتر از فرزندان شهیدشان نیست، بیان کرد: شهدا در دامان پاک پدران و مادرانی پرورش یافته‌اند که امروز پشتوانه کشور و نظام هستند لذا باید آنان را دریابیم زیرا این عزیزان هنوز در غم فراغ شهیدشان می‌سوزند و نباید از وجود عزیز و شریف و ارزشمند آنها غافل شویم.

پولادگر با بیان اینکه برخی از ورزشکاران به بهانه شرایط زندگی بهتر، به کشوری دیگر مهاجرت می‌کنند، افزود: این در حالی است که اگر آنها درباره جبهه‌های نبرد حق علیه باطل ما شنیده باشند، می‌بینند که رزمندگان ما با دست خالی و با ارزان‌ترین امکانات در مقابل دشمنان ایستادگی کردند و از جانشان گذشتند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: قهرمانان ورزشی سربازان دوران صلح هستند و همانگونه که در زمان جنگ سربازان حماسه آفرینی می‌کنند، در دوران صلح نیز این ورزشکاران هستند که در میادین مختلف افتخار و اقتدار و غرور ملی را به ارمغان می‌آورند. شرایط و امکانات اقتصادی و رفاهی باعث ماندگاری کسی نمی‌شود و آنچه که ما را در این آب و خاک با وجود همه مشکلاتی که دشمنان با تحریم‌های ظالمانه بر ما تحمیل کرده‌اند نگه می‌دارد، اصالت و ریشه‌هاست که شهدا ریشه ما هستند.

پولادگر با بیان اینکه اسطوره‌های تاریخی شناسنامه یک ملت هستند و شهدا اسطوره‌های تاریخ معاصر ملت ایران محسوب می‌شوند و می توان برای تک تک شهدا یک ملت ساخت، گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا ریشه‌های جوانان در این آب و خاک را عمیق‌تر می‌کند، انتقال پیام شهدا به نسل امروز و فردا ضرورت دارد، باید شهدا را به جوانان بشناسانیم و سلحشوری آنان را منتقل کنیم، زیرا شهدا نقش مهمی در هدایت نسل جوان دارند.

معاون وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: جوانان و نوجوانان ایران اسلامی در رده‌های سنی پایه اکثر رشته‌های ورزشی به ویژه المپیکی بر روی سکوهای آسیایی و جهانی قرار دارند؛ این نسل دلاور، جنگنده و سلحشور پشتوانه ورزش کشور هستند. اگرچه به واسطه تحریم در تهیه تجهیزات ورزشی برخی از رشته‌ها مشکل داریم، اما روح قهرمانی و سلحشوری شهدا در دل جوانان و نوجوانان ما روشن است و ادامه دهنده همان راه هستند.

انتهای پیام
captcha