10 خانه‌ فرهنگ کار در واحدهای اقتصادی لرستان راه‌اندازی شد
کد خبر: 4162813
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۷

10 خانه‌ فرهنگ کار در واحدهای اقتصادی لرستان راه‌اندازی شد

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از تشکیل 10 خانه‌ فرهنگ کار و تلاش در واحدهای اقتصادی استان خبر داد و گفت: خانه‌های فرهنگ کار پل ارتباطی قوی و دو سویه میان ادارات تعاون و کارخانجات هستند که با آسیب‌شناسی و پایش مدوام مؤلفه‌ها و شاخص‌های فرهنگ کار، بسترسازی آموزشی و ترویج برنامه‌های مربوط به آن در بنگاه‌های اقتصادی فعالیت می‌کنند.

سیدفرهاد ناصری‌نیا، سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان، سیدفرهاد ناصری‌نیا، سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، 24 مردادماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه موفقیت هر واحد اقتصادی به تلاش کارگران و بهره‌وری در تولیدات آن وابسته است، اظهار کرد: اگر فرهنگ کار و نیروی انسانی نهادینه شود به‌طور قطع گام‌های بلند در جهت رشد تولید برداشته خواهد شد و در نهایت شاهد رونق و توسعه اقتصادی خواهیم بود.

وی افزود: ایجاد بستر لازم در جهت ارتقای مؤلفه‌های فرهنگ کار، خلاقیت، نوآوری، کارآفرینی و بهره‌وری، روحیه کار جمعی و تعاون، وجدان‌ کاری، انضباط اجتماعی، مسئولیت‌پذیری، تعهد و رعایت اخلاق دینی در محیط‌های کار و تولید استان شامل واحدهای تولیدی و صنعتی و تعاونی‌ها امری حیاتی است و لازم است این خانه فرهنگ کار در واحدهای اقتصادی لرستان ایجاد شود.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان اضافه کرد: بدون تردید فرهنگ هر جامعه اساس و پایه رشد و تعالی آن جامعه است و هیچ توسعه‌ای به معنی واقعی و کامل در جامعه‌ای تحقق نمی‌یابد مگر آنکه عنصر فرهنگ را با خود همراه کرده باشد.

وی ضمن تبیین نقش بی‌بدیل ارتقای فرهنگ کار در دستیابی به توسعه همه جانبه و پایدار استان به تشریح طرح خانه‌های فرهنگ کار پرداخت و گفت: خانه‌های فرهنگ کار و تلاش، مراکزی هستند که به‌منظور رصد مؤلفه‌های فرهنگ کار و ترویج برنامه‌های مربوط به آن فعالیت می‌کنند و زمینه‌ساز ترویج سلامت و فرهنگ کار کشور بوده و به این افق چشم دارند که بتوانند فرآیند ارتقای فرهنگ کار و اهمیت آن در جامعه را با استفاده از دو نهاد خانواده و آموزش تسهیل کنند.

ناصری‌نیا اضافه کرد: خانه‌های فرهنگ کار پل ارتباطی قوی و دو سویه میان ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و کارخانجات هستند که با آسیب‌شناسی و پایش مدوام مؤلفه‌ها و شاخص‌های فرهنگ کار، بسترسازی آموزشی و ترویج برنامه‌های مربوط به آن در بنگاه‌های اقتصادی فعالیت می‌کنند.

وی ترویج فرهنگ کار از طریق آشنایی نیروهای بالقوه و آتی کار با فضای کار و تلاش، رصد برنامه‌های فرهنگی و هنری مرتبط با حوزه کار و تلاش، ایجاد شبکه‌های ارتباطی و اطلاع‌رسانی بین نخبگان کار و تلاش، ترویج فرهنگ مصرف کالاهای داخلی و کمک در ایجاد فضای با نشاط کاری از جمله وظایف خانه‌های فرهنگ کار خواهد بود که در واحدهای کارگری بالای 50 نفر کارگر، تأسیس خواهند شد.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان یادآور شد: تاکنون در سطح واحدهای اقتصادی این استان بیش از 10 خانه فرهنگ کار تشکیل و این روند با همکاری کارفرمایان واحدهای تولیدی برای تشکیل این خانه‌ها ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha