افزایش ۴ برابری ثبت‌نام داوطلبان کهگیلویه‌وبویراحمد در انتخابات مجلس
کد خبر: 4162613
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶

افزایش ۴ برابری ثبت‌نام داوطلبان کهگیلویه‌وبویراحمد در انتخابات مجلس

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه‌وبویراحمد آمار نهایی نام‌نویسی برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان را ۳۹۰ نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد نسبت به سال‌های گذشته، 4 برابر افزایش داشته است.

انتخابات مجلس دوازدهم

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی استانداری استان، سیدجمشید حسینی‌خواه، مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه‌وبویراحمد روز گذشته، 23 مردادماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه پیش‌ثبت‌نام ساعت ۱۸ روز یکشنبه، ۲۲ مردادماه به پایان رسید، اظهار کرد: در استان کهگیلویه‌وبویراحمد ۳۹۰ نفر پیش ثبت‌نام دوازدهمین دوره انتخابات مجلس را انجام داده‌اند. این تعداد نسبت به سال‌های گذشته، 4 برابر افزایش داشته است.هر داوطلبی که کد رهگیری در پیش ثبت‌نام نداشته باشد، ثبت‌نام نهایی برای او انجام نشده است.

وی در مورد سن ثبت‌نام کنندگان در این سامانه، افزود: در رده ۳۰ تا ۳۵ سال هفتاد و دو نفر، ۳۵ تا ۴۰ سال صد و چهار نفر، ۴۰ تا ۴۵ سال هشتاد و چهار نفر، ۴۵ تا ۵۰ سال سی و چهار نفر، ۵۰ تا ۵۵ سال چهل و هفت نفر، ۵۵ تا ۶۰ سال بیست و پنج نفر، ۶۰ تا ۶۵ سال هفده نفر، ۶۵ تا ۷۰ سال پنج نفر و رده سنی ۷۰ تا ۷۵ سال ۲ نفر در سامانه پیش ثبت‌نام انتخابات دوزادهم نام‌نویسی کردند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه‌وبویراحمد همچنین از ثبت‌نام ۲۷۱ نفر با مدرک کارشناسی ارشد خبر داد و اضافه کرد: ۴۹ نفر با مدرک دکترا، ۴۶ نفر با مدرک کارشناسی، ۲۲ نفر با مدرک حوزوی و ۲ نفر با مدرک کاردانی اطلاعات خود را ثبت کرد.در انتخابات مجلس یازدهم در استان ۹۰ آقا و ۵ بانو ثبت‌نام کردند.

حسینی‌خواه با بیان اینکه در حوزه بویراحمد، دنا و مارگون ۱۴۸ نفر نام‌نویسی کردند که از این تعداد ۱۳۶ نفر آقا و ۹ بانو هستند، تصریح کرد: از این تعداد ۲۷ نفر دارای مدرک دکترا، ۹۱ نفر کارشناسی ارشد، ۲۱ نفر کارشناسی و ۹ نفر دارای مدرک حوزوی هستند.از تعداد ثبت‌نام‌ کنندگان این حوزه انتخابیه ۳۷ نفر ایثارگر هستند.

وی با بیان اینکه در حوزه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده نیز ۱۴۸ نفر نام‌نویسی کردند، گفت: از این تعداد ۱۱ نفر دارای مدرک دکترا، ۱۱۱ نفر دارای مدرک کاشناسی ارشد، ۱۳ نفر کارشناسی  و ۱۲ نفر هم دارای مدرک حوزوی هستند.31 نفر در این حوزه انتخابیه ایثارگر هستند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه‌وبویراحمد بیان کرد: در حوزه گچساران، باشت ۱۱ با مدرک دکترا، ۶۹ نفر با مدرک کارشناسی ارشد، ۱۲ نفر با مدرک کارشناسی، یک نفر با مدرک کاردانی و یک نفر هم با تحصیلات حوزی نام‌نویسی کردند.۲۵ نفر از تعداد داوطلبان این حوزه ایثارگر هستند.

انتهای پیام
captcha