شهدای روحانی از مظلوم‌ترین اقشار هستند
کد خبر: 4162519
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۷

شهدای روحانی از مظلوم‌ترین اقشار هستند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان همدان با بیان اینکه شهدای روحانی از مظلوم‌ترین اقشار محسوب می‌شود، گفت: تبلیغات دشمن و کوتاهی مسئولان در انعکاس رشادت‌‌های روحانيون در دوران جنگ تحمیلی باعث شده نقش این شهدا آنطور که باید معرفی نشود.

حجت‌الاسلام الیاس نجاری، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان همدان،به گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام الیاس نجاری، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان همدان، صبح امروز ۲۳ مرداد ماه در  نشست خبری با اصحاب رسانه و در راستای یادواره شهدای روحانیون استان همدان اظهار کرد: خبرنگاری فعالیتی است مقدس و خبرنگاران چشمان بیدار جوامع و بزرگترین امانت داران حقایق و وقایع هستند، اگر آنها نبودند اتفاقات تاریخی امروز در اختیار نسل حاضر نبود. 

وی با اشاره به اینکه خبرنگار آرمانی، بر مصالح مردم، اسلام، دین و وطن معامله نمی‌کند، افزود: خبرنگار دنبال منافع حزبی نیست دنبال حقیقت است؛ اگر امروز خبرنگاران می‌خواهند نقش شهدای روحانی را در تاریخ ثبت کنند و به آیندگان منتقل کنند به فرموده مقام معظم رهبری این کار همانند انعکاس تاریخ عاشورا است.

نجاری ادامه داد: طبق تبلیغاتی که علیه روحانیت اتفاق افتاده است نسل حاضر از واقعیت بی‌خبر هستند و تنها چهره‌ای از شهدای روحانی در دفاع مقدس در ذهن جوانان ما این است که روحانیت قرآن بر دست رزمندگان را بدرقه جبهه‌‌ها می‌کردند و یا در پشت جبهه در تبلیغ و پشتیبانی نقش داشتند، در حالی که واقعیت تاریخ و آمار دفاع مقدس گویای اتفاقاتی غیر از این است. 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان با تأکيد بر محور‌های نقش آفرینی روحانیت در دفاع مقدس گفت: اولین محور نقش آفرینی روحانیت در دفاع مقدس رهبری کلان و کلی که این رهبری توسط مرجع عالی قدر امام خمینی(ره) اتفاق افتاد، دومین محور نقش آفرینی روحانیت پشتیبانی روحانیت در جبهه‌ها بود و جنگ را گرم نگه می‌داشتند و ضرورت صبر و مقاومت و بصیرت آفرینی به مردم بیان می‌داشتند، روحانیت مسئولیت‌هایی مانند مسئول عقیدتی سیاسی، تحقیقات، فرهنگی، امنیتی روانی بر عهده داشتند.

وی تصریح کرد:  برخی از روحانیون رزمنده به عنوان فرمانده و مسئول ایفای نقش می‌کردند همچون شخصیتی مانند شهید مصطفی ردانی پور و شهید میثمی، بسیاری از روحانیون در تخصص‌های مختلف به عنوان خلبان، راننده تانک، غواص، پزشک، مخابرات و امدادگر در جبهه ایفای نقش داشتند.

نجاری با اشاره به بخشی دیگر از محور نقش آفرینی روحانیت در جبهه افزود: در دوران دفاع مقدس ۴۳ نفر امام جمعه و امام جمعه موقت به شهادت رسیدند همچنین ۲۶ نمایند مجلس روحانی، ۲۰ قاضی روحانی و ۷۲ امام جماعت به شهادت رسید.

 مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان ادامه داد: تبلیغات دشمن، کوتاهی مسئولین در انعکاس این آمار‌ها باعث شده‌است که قشر شهدای روحانی از مظلوم‌ترین اقشار محسوب شوند؛ یکی دیگر از نقش آفرینی‌های روحانیت در محور رزمی تبلیغی در دفاع مقدس بود. برخی از شهدای روحانی ما لباس رزم به تن داشتند و زمانی که در خط مقدم نیاز به فعالیت رزمی بود حاضر می‌شدند و زمانی هم برای فعالیت تبلیغی نیاز بود به عنوان روحانی تبلیغی به ایفای نقش می‌پرداختند و در دوشادوش و پیشاپیش رزمندگان بودند.

وی با اشاره به اینکه طبق آمار بیش از ۴ هزار شهید روحانی در کشور به شهادت رسیده است، گفت: این آمار نسبت به سایر اقشار چند برابر است که در برخی تخصص‌ها تعداد شهدای ما ۸ برابر سایر اقشار است، استان همدان ۱۱۵ شهید روحانی دارد و یادواره آن با شعار تعهد سرخ از حجره تا سنگر برگزار می‌شود.

نجاری در پایان گفت: امروزه این هجمه‌ها که علیه روحانیت اتفاق می‌افتد، دشمن خوب متوجه شده که نقش روحانیت به چه میزان است و فهمید که روحانیت ستون خیمه نظام اسلامی است و باید آن را از بین ببرد بنابراین بعد مهم جهاد تببین بیان جایگاه حوزه علمیه در بقای دین و استمرار انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام
captcha