یادواره ۱۵۰ شهید بندرانزلی در مناطق عملیاتی غرب برگزار شد
کد خبر: 4162365
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴

یادواره ۱۵۰ شهید بندرانزلی در مناطق عملیاتی غرب برگزار شد

اولین یادواره 150 شهید والامقام بندرانزلی در مناطق عملیاتی غرب کشور با سخنرانی سردار سرتیپ پاسدار حسن رستگارپناه شامگاه، 22 مردادماه در جوار مزار شهدای گمنام این شهرستان برگزار شد.

سردار رستگارپناه، ششمین فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع)

به گزارش ایکنا از گیلان، اولین یادواره 150 شهید والامقام بندرانزلی در مناطق عملیاتی غرب کشور با تجلیل از ایثارگران دوران دفاع مقدس و سخنرانی سردار سرتیپ پاسدار حسن رستگارپناه، ششمین فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) شامگاه، 22 مردادماه در جوار حرم شهدای گمنام این شهرستان برگزار شد.

سردار رستگارپناه، فرمانده اسبق قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) در این مراسم با بیان اينکه شهروندان انزلی در خطه خونرنگ این شهرستان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه بودند، اظهار کرد: اگر آیینه انقلاب را رقم بزنیم از همه فتنه‌های دشمن در این شهرستان نمونه‌هایی را خواهیم بود ولی دشمن به دلیل پیش‌قراولی مردم شهرستان بندرانزلی در همه آنها شکست خورد.

وی که سابقه حضور طولانی مدت 190 ماهه در مناطق کردنشین و مسئولیت‌های متعدد در دهه اول انقلاب را دارد، افزود: عزیزان جوان و غیرتمند و مسلمان این شهرستان و مجموعه این استان در کنار سایر نیروها به مقابله با تجزیه‌طلبان در شمال غرب کشور پرداختند و بیش از 150 شهید در شمال غرب و مناطق غربی کشور تقدیم کردند.

سردار رستگار پناه با تأکید بر اینکه این جوانان غیرتمند در دامان پدر و مادری مسلمان و معتقد پرورش یافته بودند، گفت: تا قبل از جنگ تحمیلی حوادث متعددی در ناامنی‌ها و شیطنت‌های دشمنان انقلاب داشتیم که حضور عاشقانه و مخلصانه مردم آنها را نقش بر آب کرد.

وی افزود: 22 بهمن سال 57 که صدای دلنشین انقلاب اسلامی بلند شد و پس از آن دعوت همگانی برای مشارکت در رأی‌گیری در خصوص نوع نظام انجام شد، مردم افتخارآفرینی کرده و با حضور حداکثری پای صندوق‌های رأی حاضر شدند و به جمهوری اسلامی آری گفتند.

سردار رستگارپناه با اشاره به اینکه یکی از صحنه‌های پر تلاطم و پر اهمیتی که پیشرو داریم انتخابات مجلس است، گفت: این در حالی است که اکنون دشمن بر طبل یأس می‌کوبد که فایده حضور در انتخابات چیست و با شیطنت آمیزی کامل می‌خواهند مشارکت را در سطح جامعه کاهش بدهند.

وی با بیان اینکه مشارکت و انتخاب اصلح دو رکن اساسی در انتخابات است، تأکید کرد: باید تلاش کنیم مشارکت را در حوزه‌های انتخابیه بالا ببریم تا مشتی بر دهان یاوه‌گویان باشد.

فرمانده اسبق قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) با اشاره به اینکه ظرفیت و پتانسیل خوبی در حوزه‌های مختلف درون کشور وجود دارد، تصریح کرد: اگر نگاه به درون در مدیریت سیاسی باشد و اگر استفاده بهینه از این ظرفیت درونی صورت گیرد، قطعاً هیچ نیازی به دشمنان و کشورهای دیگر نداریم.

سردار رستگارپناه با انتقاد از عملکرد برخی مدیران در مسئله برجام که اگر هدایت دقیق و دوراندیشی مقام معظم رهبری نبود همه زحمات از بین می‌رفت، گفت: هفت‌سال ملت را با برجام بازی دادند، چه شد؟ تنها استفاده‌ای که در برجام بردیم صداقت رفتار و گفتار خودمان را به جهان ثابت کردیم.

فرمانده اسبق قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) با بیان اينکه دشمنان ما یک قدم برنداشتند، افزود: یکی از بندهای برجام برداشتن تحریم‌ها بود ولی در حین برجام صدها نوع تحریم را اعمال کردند.

سردار رستگارپناه با تأکید بر اینکه در حین برجام یکی از خواسته‌های آنها مهار قدرت موشکی ایران بود، تصریح کرد: آنها اگر می‌خواهند مشکلات منطقه و کشورهای دیگر را که لجام گسیخته می‌تازند و شیطنتی که در دو دهه گذشته برای ایجاد اختلافات مذهبی و مذهب علیه مذهب توسط مسلمان انجام دادند، برخورد کنند.

وی بیان کرد: علی رغم توطئه دشمن حاج قاسم سلیمانی، فرزند امام و تربیت یافته دفاع مقدس به صحنه میدان عمل رفت و تمامی مستضعفین و مسلمان جهان را متحد کرد و در مقابل همه شیطنت‌های آنها ایستاد. دشمنان تصور کردند جسم او را بزنند می‌توانند اندیشه او را هم از بین ببرند در حالی که بعد از شهادت حاج قاسم، صدها برابر اندیشه انقلاب اسلامی در دنیا اثرگذار شد.

فرمانده اسبق قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) با تأکید بر اینکه امروز ایران اسلامی ما دارای جوانانی برومند پرتلاش و عالم و آگاه در ابعاد است، گفت: انقلاب شکوهمند اسلامی در درون استحکام لازم را دارد و هم در برون مرزها تأثیرگذار شده و غیرممکن است قدرت‌های بزرگ بخواهند تصمیم بگیرند و وزنه ایران اسلامی را در نظر نگیرند.

انتهای پیام
captcha