مروری بر فعالیت‌های بیمارستان گلپایگانی قم
کد خبر: 4162297
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۴

مروری بر فعالیت‌های بیمارستان گلپایگانی قم

رئیس بیمارستان گلپایگانی با اشاره به اینکه رسالت اصلی بیمارستان این است که به عامه مردم در سطح استان و به طور خاص نسبت به روحانیون مسائل درمانی را دنبال کند، گفت: مسائل شرعی در سنجش بیمارستان و مسئله اعتبار بخشی بسیار مورد توجه است که این بیمارستان تلاش کرده رضایتمندی مراجعین را کسب کند

محمدجواد قاسم‌زاده، متخصص کودکان و رئیس بیمارستان گلپایگانیبه گزارش ایکنا از قم، محمدجواد قاسم‌زاده، متخصص کودکان و رئیس بیمارستان گلپایگانی در نشست خبری گزارش عملکرد بیمارستان گلپایگانی که امروز ۲۲مردادماه، برگزار شد، اظهار کرد: بیش از ۶۰ سال پیش که رژیم سابق فشار زیادی بر روحانیون تحمیل می‌کرد، آیت الله گلپایگانی حوزه درمان طلاب را ایجاد می‌کنند و همچنان این مرکز خیریه در استمرار ارائه خدمات درمانی به طلاب نقش اساسی دارد و یکی از مراکز درمانی غیر دولتی قم هستند که مورد وثوق امام خمینی(ره) بودند.

وی با اشاره به اینکه در رسالت اصلی بیمارستان این است که به عامه مردم در سطح استان و به طور خاص نسبت به روحانیون مسائل درمانی را دنبال کند، گفت: بیمارستان تا به امروز خیلی موفق نبوده امکانات ویژه‌ای برای طلاب داشته باشد اما در طول یک سال اخیر از چند جهت سعی کردیم خدمات‌مان را خاص کنیم.

وی بیان کرد: ما علاوه بر بیمه پایه و بیمه تکمیلی از درصد فرانشیزی که شامل طلبه‌های دارای کد حوزوی می‌شود، در ۴۰ خدمت اصلی بستری که احصا شده، ۳۵ درصد تخفیف به طلاب داده می‌شود؛ به زودی طبق تفاهم با مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، تمام خدمات سرپایی جزء روند خدمت‌رسانی بیمه‌های تکمیلی می‌شود .

رئیس بیمارستان گلپایگانی ابراز کرد: یکی از اقداماتی که در این بیمارستان دنبال شده طرح انطباق است، مسائل شرعی در سنجش بیمارستان و مسئله اعتبار بخشی بسیار مورد توجه است؛ این بیمارستان تلاش کرده رضایتمندی مراجعین را کسب کند و زایمان، اتاق عمل زنان و زایمان در این فرایند کاملا توسط پرسنل و پزشکان خانم خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب درخصوص فرزنداوری، در بیمارستان گلپایگانی تشویقی برای خدمت‌رسانان این حوزه مانند پزشکان و مامایی قرارداده شده و اتفاقاتی در حوزه زنان که ناخوشایند است مانند تاریخ‌های لاکچری در این بیمارستان حذف شده است. امسال در این بیمارستان در روز قبل و روز عید غدیر به فرزندانی که پس از تولد علی، حیدر، مرتضی و امیر نام داشتند، کارت هدیه اهدا شد.

رئیس بیمارستان گلپایگانی گفت: در این بیمارستان احکام بیان می‌شود و نماز جماعت نیز در برخی بخش‌های بیمارستان اقامه می‌شود؛ همراهان بیمار پس از پذیرش در بیمارستان، لینک‌هایی دریافت می‌کنند که شامل ادعیه بهبودی بیمار است.

قاسم‌زاده اضافه کرد: خیرین سلامت بیشترین توجه را به بخش‌های دولتی دارند، این بیمارستان کمکی از خیرین سلامت استان در این سال‌ها دریافت نشده است؛ مجموعه دارای موقوفاتی‌ است اما پاسخگوی نیاز این بیمارستان نیست چرا که ابنیه این بیمارستان فرسوده و نیازمند بازسازی است.

وی با اشاره به اینکه کل مجموعه بیمارستان به سه بخش بستری، سرپایی و اورژانس تقسیم می‌شود، ابراز کرد: توجه به طلاب و محرومان همواره در این بیمارستان مورد توجه جدی بوده، در این بیمارستان عملیات سه ساله برنامه‌ریزی شده که به 50 میلیارد تومان تجهیزات نیاز داریم.

رئیس بیمارستان گلپایگانی اضافه کرد: در این بیمارستان 242 تخت مجوز‌دار داریم اما 170 تخت فعال است، در آی سی یو هم 7 تخت فعال داریم؛ 12 تخت نیز مجوز اخذ کردیم اما به دلیل کمبود اعتبارات فعال کردن آن زا توان بیمارستان خارج است.

قاسم‌زاده با اشاره به اینکه در سال 3400 زایمان در این بمیارستان انجام می‌شود، گفت: متأسفانه امروزه با پدیده پزشکان زیرمیزی مواجه هستیم که در بیمارستان گلپایگانی تلاش کرده‌ایم که این مسئله کاهش و یا رفع شود و برای رفع آن تشویق و امتیازاتی برای پزشکان در نظر گرفته‌ایم.

انتهای پیام
captcha