طراحی گذر گردشگری «آبش خاتون» در شیراز
کد خبر: 4162245
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴

طراحی گذر گردشگری «آبش خاتون» در شیراز

شهردار منطقه 2 شیراز با بیان اینکه طراحی گذر گردشگری «آبش خاتون» به اتمام رسیده است و با تصویب طرح، قرارداد این گذر در شیراز اجرایی خواهد شد، گفت: ابتدا پیشنهاد شده بود که پارک مجاور آرامگاه آبش خاتون تبدیل به باغ بانوان شود که نهایتا با اجرای یک گذر موافقت شد.

محمد مقدس‌زاده، شهردار منطقه 2 شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، محمد مقدس‌زاده، شهردار منطقه 2 شیراز امروز، 22 مردادماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز به تشریح فعالیت‌های این سازمان پرداخت و گفت: 85 درصد بودجه درآمدی شهرداری منطقه 2 در مردادماه جذب شده است.

وی افزود: با توجه به افزایش ۵۰ درصدی صدور پروانه در سال ۱۴۰۲، درآمد ۲/۵ برابر نسبت به سال گذشته رشد داشته استه البته این غیر از پروژه‌های سرمایه‌گذاری، وصول مطالبات، مولدسازی املاک و وصول مطالبات از ارکان‌های دولتی و غیر دولتی است.

مقدس‌زاده با بیان اینکه مبلغ ریالی بودجه درآمدی توسط پروانه ۱۱۰۰میلیارد تومان و ۱۶۰۰میلیارد جذب درآمدی سایر است، گفت: درصورت زودبازدهی پروژه‌های سرمایه‌گذاری، خود پروژه کل جذب سرمایه‌گذاری انجام می‌دهند.

وی با تصریح اینکه برای این منطقه 9 پروژه شاخص در نظر گرفته شده است، گفت: احداث بلوار ۴۵ متری محراب،‌ احداث پیاده‌روی سلامت ضلع غربی بلوار حضرت احمدبن موسی(ع)، اجرای عملیات کف‌سازی ضلع شرقی بلوار حضرت احمد بن موسی(ع)، احداث پیاده‌رو سلامت جنب پل مدافعان سلامت، احداث پل عابر پیاده بر روی بزرگراه رحمت، بهسازی کوی حضرت زهرا(س)، عملیات زیرسازی و آسفالت‌گذاری شهرک بهار، قیرپاشی، حمل و آسفالت سطح منطقه و دو قرارداد آورلب از جمله این پروژه‌ها هستند.

مقدس‌زاده اعتبار این پروژه‌ها را مجموعاً 62 میلیارد تومان اعلام و به دیگر اقدامات انجام شده در این منطقه اشاره کرد و گفت: طراحی گذر گردشگری «آبش خاتون» به اتمام رسیده است و با تصویب طرح، قرارداد این گذر در شیراز اجرایی خواهد شد.

شهردار منطقه 2 شیراز یادآور شد: ابتدا پیشنهاد شده بود که پارک مجاور آرامگاه آبش خاتون تبدیل به باغ بانوان شود که نهایتا با اجرای یک گذر موافقت شد.

وی همچنین با اشاره به راه‌اندازی بازار پروتئین این کلانشهر گفت: این پروژه امسال به بهره‌برداری می‌رسد و هدف از ساخت این مجتمع را ساماندهی محور دروازه کازرون هم از نظر زیست محیطی و بهداشتی و هم از نظر ایجاد جاذبه‌های جدید گردشگری است.

مقدس‌زاده با بیان اینکه اتخاذ تمهیدات زیرساختی این مجتمع توسط شهرداری منطقه دو در دست انجام است، گفت: مقرر شده در قالب تهاتر بازارچه دروازه کازرون شیراز به بازار پروتئین منتقل شود و اکنون نیز مذاکراتی انجام شده و در حال انجام است تا شاهد جا به جایی بازارچه دروازه کازرون به این بازار باشیم.

شهردار منطقه ٢ شیراز با تصریح اینکه عملیات های عمرانی در محلات کم برخوردار(شیخ علی چوپان، شاهزاده بیگم، فخرآباد و ...) این منطقه آغاز شده است، گفت: متاسفانه محلات این منطقه به دلیل سکونت‌گاههای غیررسمی از آیتم‌های شهری برخوردار نبوده است.

انتهای پیام
captcha