توسعه کشور بدون وجود جوانان خلاق معنایی ندارد
کد خبر: 4162013
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۸

توسعه کشور بدون وجود جوانان خلاق معنایی ندارد

مشاور وزیر کشور در حوزه اصلاح ساختار جمعیت و سلامت عمومی با بیان اینکه اگر کشور از وجود جوانان مبتکر و خلاق تهی شود توسعه معنایی نخواهد داشت، گفت: جمعیت جوان تولید‌کننده ثروت است و برای کشور ارزش افزود دارد.

نشست مشاوران جوان و مردمی‌سازی ادارات آموزش و پرورش فارس، شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، محمداسماعیل اکبری، مشاور وزیر کشور در حوزه اصلاح ساختار جمعیت و سلامت عمومی امروز، 21 مردادماه در نشست مشاوران جوان و مردمی‌سازی ادارات آموزش و پرورش فارس در شیراز، با یادآوری منویات رهبر معظم انقلاب، پیری جمعیت را از عوامل خطرآفرینی دانست که باید با هوشمندی و البته فرهنگ‌سازی از آن جلوگیری کرد.

وی با اشاره به دلایل پایین آمدن نرخ تولد در کشور، غالب مشکلات را فرهنگی نامید و بر شکل‌گیری هسته‌های مسئله‌محور در حوزه جمعیت تأکید کرد.

اکبری، جمعیت جوان را بازوی اجرایی و موتور محرکه کشور در اقتصاد، صنایع و به خصوص در راهبری فضای فرهنگی و تربیتی دانست و گفت: اگر کشور از وجود جوانان مبتکر و خلاق تهی شود توسعه معنایی نخواهد داشت، جمعیت جوان تولید‌ کننده ثروت است و برای کشور ارزش افزود دارد.

مشاور وزیر کشور در حوزه اصلاح ساختار جمعیت و سلامت عمومی تأکید کرد: آموزش و پرورش مهم‌ترین بستر جهت فرهنگ‌سازی در حوزه جمعیت است.

وی همچنین گفت: هسته و مدل ساختار شکل گرفته در جمعیت فرهنگیان جوان در حوزه مردمی‌سازی و حلقه‌های میانی را باید در کشور تکثیر کنیم.

اکبری با بیان اینکه این مدل می‌تواند الگویی برای تحقق اهداف مختلف تحول در دولت مردمی باشد، افزود: ساختار حلقه‌های میانی شکل گرفته و مردمی‌سازی که در آموزش و پرورش فارس به وجود آمده است، در کشور بی نظیر است.

انتهای پیام
captcha