بهترین راه انس کودکان با قرآن، حضور آنان در مساجد است
کد خبر: 4161809
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰
متسابق مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن:

بهترین راه انس کودکان با قرآن، حضور آنان در مساجد است

متسابق رشته اذان مرحله استانی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم گفت: بهترین راه برای قرآنی کردن کودکان و جوانان، حضور آنها در مساجد است، این مسئله می‌تواند در تشویق کودکان به انس با قرآن و در نهایت ترویج فرهنگ قرآنی کشور بسیار مؤثر باشد.

علی حسین‌پور، شرکت کننده رشته اذان مرحله استانی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریمعلی حسین‌پور، متسابق رشته اذان مرحله استانی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در قم در گفت‌وگو با ایکنا از قم بیان کرد: بعد از وقفه طولانی که در خصوص شرکت در مسابقات برای بنده افتاد، امسال برای اولین سال است در مسابقات شرکت می‌کنم و به غیر از رشته اذان فعالیت‌های قرآنی دیگر مانند قرائت را نیز به‌صورت غیرتخصصی انجام می‌دهم.

وی با اشاره به سطح بالای قرآنیان استان قم تصریح کرد: سطح کیفی مسابقات و شرکت‌کنندگان بالا و بسیار عالی بود و تقریباً تمام افراد با سطح بالایی از آمادگی در این مسابقات شرکت کرده بودند. همچنین داوران از داوران برجسته هستند، ضمن اینکه استان قم همواره در زمینه‌های قرآنی سرآمد بوده و قرآنیان قوی، برجسته و سطح بالایی دارد.

حسین‌پور در خصوص روند اجرایی مسابقات اظهار کرد: برگزاری مسابقات در بخش اجرا مطلوب و راضی‌کننده بود و از نظر برگزاری، برنامه‌ریزی و اطلاع‌رسانی مسئولان برگزاری خوب عمل کردند.

شرکت‌کننده رشته اذان مرحله استانی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ادامه داد: برگزاری مسابقات قرآنی و همچنین اذان و دعاخوانی، در تروج امور قرآنی و انس با قرآن و دعا می‌تواند بسیار مؤثر باشد؛ به‌طور نمونه افراد شرکت‌کننده بعد از شرکت در مسابقات با شوق و اعتماد به‌نفس بیشتری در مساجد و محافل به اجرا می‌پردازند.

وی در رابطه با راه‌های تشویق جوانان به سمت فعالیت‌های قرآنی بیان کرد: بهترین راه و گزینه برای قرآنی کردن کودکان و جوانان، حضور آنها در مساجد است، در این خصوص بهتر است مساجد به‌صورت محله‌محور مسابقات قرآنی را قبل از مرحله شهرستانی برگزار کنند تا افراد بیشتری بتوانند در مسابقات شرکت کنند، این مسئله می‌تواند در تشویق کودکان به انس با قرآن و در نهایت ترویج فرهنگ قرآنی کشور بسیار مؤثر باشد.

انتهای پیام
captcha