درصد بالایی از فراگیران جهاددانشگاهی جذب بازار کار شده‌اند
کد خبر: 4161398
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲

درصد بالایی از فراگیران جهاددانشگاهی جذب بازار کار شده‌اند

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان مرودشت با اشاره به تنوع و گستردگی خدمات و فعالیت‌های جهاددانشگاهی گفت: با توجه به گستردگی و تنوع رشته‌ها و خدماتی که این نهاد در مرودشت پوشش می‌دهد، سالانه شاهد آموزش تعداد زیادی از جوانان بومی جویای کار هستیم که درصد بالایی از این افراد در بازار کار مشغول شده‌اند.

جهاددانشگاهیمحمد قاسم قاسم‌زاده، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان مرودشت در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به تنوع و گستردگی خدمات و فعالیت‌های جهاد دانشگاهی به عنوان تجلی‌گاه علم، ایمان و عمل گفت: با توجه به گستردگی و تنوع رشته‌ها و خدماتی که جهاد دانشگاهی در سطح شهرستان پوشش می‌دهد، سالانه شاهد آموزش تعداد زیادی از جوانان بومی جویای کار هستیم که خوشبختانه درصد بالایی از این افراد در بازار کار مشغول شده‌اند.

وی با بیان اینکه ارزیابی مجموعه فرمانداری ویژه از خدمات مرکز آموزشی مرودشت عالی است، افزود: با توجه به پتانسیل بالای شهرستان باید ادارات، سازمان‌ها و نهادها بیش از پیش به صورت گروهی برای کارمندان تحت امر دوره‌های آموزشی مرتبط برگزار کنند تا موجب ارتقای سطح علمی ادارات شهرستان و افزایش بهره‌مندی علمی آن‌ها از جهاد دانشگاهی خواهد شد.

قاسم‌زاده در پاسخ به اینکه به نظر شما جهاددانشگاهی با ایمان، امید و اعتماد به جوانان چه الگوسازی‌هایی می‌تواند در پیشرفت دانش بنیان کشور داشته باشد، گفت: میانگین سنی شهرستان در رنج جوان و میانسال است و شکوفایی جوانان هر منطقه می‌تواند الگوی پیشرفت را ترسیم کند. طبق نظریه توسعه، توسعه هر منطقه از توسعه نیروی انسانی شروع می‌شود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه مرودشت همچنین با اشاره نحوه ارتباط و تعاملش با جهاددانشگاهی گفت: از گذشته و زمان تصدی پست بخشداری مرودشت، با همکاری گسترده با جهاد دانشگاهی، دهیاران را با آموزش‌ها و رشته‌های متنوعی که در مسیر پیشرفت روستاها مؤثر بوده است، آشنا کرده و دوره‌هایی نیز برگزار کردیم که بسیار مورد توجه قرار گرفت.

وی همچنین به عملکرد جهاد دانشگاهی در اعتماد به جوانان، تقویت روحیه «ما می‌توانیم» و تربیت شخصیت‌های مؤمن و برجسته علمی را چگونه ارزیابی می‌کنید، افزود: عملکرد مرکز آموزشی شهرستان مرودشت عالی بوده و «ما می‌توانیم» را به نحو احسن تعریف کرده، جوانان بسیاری را وارد بازار کار کرده و این موضوع باعث ارتقای سطح علمی بازار کار نیز شده است.

خبرنگار: طاهره بشارتی

انتهای پیام
captcha