پیگیری جدی مطالبات خبرنگاران
کد خبر: 4161188
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۶
استاندار خراسان‌شمالی تأکید کرد:

پیگیری جدی مطالبات خبرنگاران

استاندار خراسان‌ شمالی در جمع خبرنگاران استان ضمن تبریک ۱۷ مرداد سالروز شهادت خبرنگار محمود صارمی، بر لزوم پیگیری جدی مطالبات رسانه‌های استان تأکید کرد.

محمدرضا حسین نژاد، استاندارخراسان شمالیبه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، محمدرضا حسین‌نژاد، استاندار خراسان‌شمالی امروز 17 مرداد در نشستی صمیمی به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار در جمع خبرنگاران رسانه‌های استان اظهار کرد: با اطمینان می‌گویم خبرنگاران را از ارکان مهم شتاب‌بخشی اهداف خود و توسعه استان می‌دانم.

استاندار دفاتر روابط عمومی در دستگاه‌های اجرائی را همزمان دفتر خبرنگاران دانست و گفت: این تعامل باید صمیمانه تداوم یابد.

حسین‌نژاد بر پیگیری جدی مطالبات و رفع مشکلات خبرنگاران تأکید کرد و افزود: به صورت دستوری به دستگاه‌های اجرایی استان، موضوع پیگیری مطالبات ابلاغ خواهد شد.

وی بر پیگیری مسکن خبرنگاران نیز تأکید و اظهار کرد: کار خبرنگاران را خارج از نوبت و در راستای اجرای قانون و اختیارات استاندار، حل خواهیم کرد.

حسین‌نژاد گفت: برای حوزه مسکن خبرنگاران هیچ عذری جهت کوتاهی در آن را نمی‌پذیرم.

وی اهمیت کار خبرنگاران را مورد توجه قرار داد و گفت: خبرنگاران با حداقل‌ها کار می‌کنند که این موضوع نشان از شوق و ذوق آن‌ها به این حرفه است اما در خراسان‌شمالی با خلاقیت‌ها و ایده‌ها می‌توان حمایت مالی از خبرنگاران را در چهارچوب قانون ساماندهی کرد.

وی بر تقویت جایگاه خبرنگاران و عدم شکایت از خبرنگاران از سوی دستگاه‌های اجرایی نیز تأکید و اظهار کرد: استقلال سه قوا رسمیت دارد اما عدم شکایت از خبرنگاران از سوی دستگاه‌های اجرایی باید وجود داشته باشد و قلم خبرنگاران در راه حق و خدمت به مردم باشد.

حسین نژاد تأکید کرد: نباید از این قلم در جهت سوء استفاده رسانه‌های معاند بهره گرفت.

استاندار خراسان‌شمالی، خبرنگاران را افرادی دغدغه‌مند دانست و گفت: خبرنگاران به دنبال تحول در جامعه و دستگاه‌های اجرایی هستند اما بزرگ‌نمایی مشکلات گاه می‌تواند موجب ضعف و ناامیدی در جامعه شود. 

حسین‌نژاد افزود: دستگاه‌های اجرایی باید بتوانند از تمام خبرنگاران برای حضور در جلسات دعوت کنند اما موضوع تبعیض و دعوت از عده‌ای خاص از خبرنگاران را توصیه نمی‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: از ظرفیت همه اصحاب رسانه استان استفاده شود تا جهاد تبیین و امید‌آفرینی را شاهد باشیم.

وی با اشاره به مانور بزرگ سیاسی انتخابات، بیان کرد: حضور مردم و مشارکت حداکثری با قلم رسانه‌ها در انتخابات رقم خواهد خورد زیرا قلم خبرنگاران می‌تواند در جهت امیدآفرینی و اطلاع‌رسانی به مردم از دسیسه‌های دشمنان به کار رود.

استاندار خراسان‌شمالی گفت: هدف اصلی ما پیگیری مطالبات مردم استان است و با تدبیر دستگاه‌های اجرایی خواسته‌ها را پیگیری می‌کنیم.

در ابتدای این نشست نیز تعدادی از نمایندگان رسانه‌ها به بیان دیدگاه‌ها و خواسته‌های خود پرداختند.

خبرنگاران، معیشت خبرنگاران، بیمه آنان، لزوم خرید نشریات مکتوب از سوی دستگاه‌های اجرایی، توجه به رسانه‌ها و حمایت از آنان، کمبود تجهیزات در رسانه‌ها و .‌.. را در حضور استاندار و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کردند و در هر مورد توضیحات و پیگیری‌ها و راهکارهای حل مشکلات توسط مدیر عامل خانه مطبوعات، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار ارائه شد و استاندار مقرر کرد ظرف روز جاری از روند ساخت مسکن ۴۸ واحدی خبرنگاران بازدید کند و برای سایر متقاضیان خبرنگار نیز چاره‌اندیشی شود.

انتهای پیام
captcha