۵۰ درصد اراضی پادگان ۰۴ بیرجند به مردم بخشیده شد
کد خبر: 4160941
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۳

۵۰ درصد اراضی پادگان ۰۴ بیرجند به مردم بخشیده شد

فرمانده ارشد نظامی آجا در خراسان‌جنوبی گفت: ارتش به منظور حل اختلافات اراضی پادگان ۰۴ بیرجند در توافقی با راه و شهرسازی ۵۰ درصد اراضی را به مردم بخشیده؛ به شرط آنکه معوض آن واگذار شود.

امیر سرتیپ دوم ستاد جلیل شاطری، فرمانده ارشد نظامی آجا در خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، امیر سرتیپ دوم ستاد جلیل شاطری، فرمانده ارشد نظامی آجا در خراسان‌جنوبی امروز ۱۶ مردادماه در نشست خبری اظهار کرد: پادگان ۰۴ ارتش سال‌های گذشته از بیرجند به خارج شهر منتقل شده و اکنون ارتش در قالب مجتمع اداری فعال است تا عملیات‌ها را کنترل کند لذا تجهیزاتی در این مجتمع وجود ندارد و تنها برای حفاظت است.

وی درباره خشک شدن درختان پادگان قدیم ارتش در بیرجند، افزود: درختان آفت گرفته بودند و تعدادی خشک و قطع شد اما کمتر از ۶ ماه مشکل را رفع کردیم همچنین ۷۵ هزار اصله درخت در خوسف کاشته شده است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ ارتش ادامه داد: طبق توافق مقرر شد ۱۹ هزار و ۹۹۱ متر مربع زمین کارشناسی شود که براساس نظر کارشناسان دو طرف ۱۸۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان ارزش گذاری شد اما از آنجایی که ارتش خود را فدای ملت می‌داند از این میزان ۵۰ درصد به مردم شهرستان بیرجند بخشیده شد که معادل ۹۳ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان است.

وی گفت: این بخشش به خاطر حل اختلافات بوده که امروز اولین بار رسانه‌ای شده است لذا به دنبال اختلاف نیستیم، بعد از این توافق هم قرار شد طی ۲ ماه زمین معوض معادل ۹۳ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان به ارتش واگذار شود. زمین معوض نیز مشخص شده اما روندی باید طی شود و مستحدثاتی دارد که باید نحوه واگذاری اعیانی‌ها تدبیر شود و در حال انجام است.

 فرمانده ارشد نظامی آجا در خراسان‌جنوبی با تاکید بر اینکه ارتش در خراسان جنوبی کمیسیون ماده پنج را پذیرفته است اظهار کرد: هر زمانی که نیاز به تعریض داشته باشد چون ارتش نهاد بین المللی است و جایگاهی بین مردم و جهان دارد، در صورت رعایت جایگاه و جلوگیری از تضعیف طبق قانون و براساس مصوبه سفر مقام معظم رهبری که پایبند آن هستیم عقب نشینی خواهیم کرد اما حق ارتش باید پرداخت شود.

امیر شاطری با بیان اینکه اگر همدلی و همراهی ادامه داشته باشد باغ مفاخر هم برای مردم احداث خواهد شد، بیان کرد: امروز امنیت در مرزهای تحت کنترل عملیاتی لشکر ۳۰ ارتش از استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی تا سیستان و بلوچستان با کمک مرزبانی برقرار است.

وی خاطرنشان کرد: ارتش متعلق به ملت و تابع اوامر فرمانده کل قواست لذا به هیچ فرد یا گروهی وابسته نیست و آمادگی همکاری با هر سازمان و نهادی در مدیریت بحران‌ها را دارد.

انتهای پیام
captcha