نیروهای مسلح مروج احیای امربه‌معروف در جامعه هستند
کد خبر: 4160643
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵
معاون ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در نیروهای مسلح خراسان رضوی:

نیروهای مسلح مروج احیای امربه‌معروف در جامعه هستند

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح و معاون ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در نیروهای مسلح خراسان رضوی گفت: هر یک از نیروهای مسلح یک مروج برای احیای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در جامعه بشمار می‌روند.

رضا چیتی فدافن، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح و معاون ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در نیروهای مسلح خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، رضا چیتی فدافن، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح و معاون ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در نیروهای مسلح خراسان رضوی، در جلسه شورای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر یگان‌های نظامی و انتظامی استان که امروز ۱۵ مردادماه، در مجتمع قضایی نیروهای مسلح برگزار شد، اظهار کرد: قیام امام حسین(ع) در راستای احیای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر انجام شده و به دلیل اینکه هیچ نقطه‌ضعفی در آن دیده نمی‌شود پس از گذر سال‌ها از این قیام همچنان در یادها زنده مانده است.

وی با اشاره به اینکه قیام عاشورا در سخت‌ترین شرایط اتفاق افتاد، افزود: واقعه عاشورا درس کاملی را به نسل‌های بعد آموخته و در این مکتب ثابت شده انقلاب‌ها در گذر زمان تغییر می‌کنند و مسیر افراد را تغییر می‌دهند، دینی که در اختیار پیامبر(ص) قرار گرفت و به نسل‌های آینده منتقل شد، باید مراقبت شود تا این دین تغییر نکند و اگر چنین اتفاقی بیفتد مسیر زندگی افراد آسیب خواهد دید. 

چیتی فدافن بیان کرد: فلسفه قیام عاشورا احیای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر بود و کسانی که در این مسیر قرار می‌گیرند پاداش الهی دریافت می‌کنند و آثار آن در جامعه قابل‌مشاهده است، هر یک از شهدا برای انجام این فریضتین جان خود را تقدیم کردند و باید تصمیماتی که برای انجام هر کاری می‌گیریم به‌موقع و در زمان خود انجام دهیم تا شرمنده خون شهدا و اهل‌بیت(ع) نشویم. 

وی نیروهای مسلح را چشم‌وچراغ ملت معرفی کرد و اظهار کرد: خراسان رضوی به دلیل اینکه میزبان زائران علی بن موسی‌الرضا(ع) دارای شرایط خاصی بوده و موردتوجه تمام مردم جهان قرار گرفته است، لذا نیروهای مسلح باید مأموریت سنگین خود که داشتن رفتاری صحیح در مواجهه با منکر است را رعایت کنند تا دشمن از این فرصت برای ضربه‌ زدن به‌نظام استفاده نکند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح بیان کرد: در برهه کنونی باتوجه‌به جنگ نرمی که دشمن طراحی کرده است باید بیشتر تلاش کنیم که نیروهای مسلح در جامعه حمایت شوند، همچنین حمایت از خانواده‌های نظامی و انتظامی به‌منظور اینکه به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در احیای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر نقش دارند باید موردتوجه قرار گیرد. داشتن کانون خانواده‌ای امن و آرام باعث می‌شود نیروهای مسلح با خاطری آسوده وظایف خطیر خود را به‌راحتی انجام دهند.

وی تبیین و روشنگری در احیای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را بسیار مهم دانست و گفت: امروزه با جوانان و نوجوانان نمی‌توان با زبان نصیحت صحبت کرد، بلکه باید در راستای احیای این فریضتین تولید محتوای سازنده انجام داد تا برای همه اقشار به‌ویژه این گروه قابل‌فهم و درک باشد.

چیتی فدافن در ادامه تصریح کرد: امروزه دشمن برای نابودی افکار انقلابی و اسلامی از تمام ظرفیت رسانه و فضای مجازی بهره‌مند است پس باید برای احیای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر از همین بستر استفاده کرد. انعکاس فعالیت‌های مفید و سازنده در این راستا نقش بسیار مهمی در شناسایی این فریضه واجب الهی دارد و اهمیت آن را در میان آحاد جامعه ترویج می‌دهد.

وی در بخشی دیگر از سخنانش به اهمیت نقش ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در کاهش آسیب‌ها اشاره کرد و توضیح داد: ستاد یک مجموعه وابسته به‌نظام جمهوری اسلامی است و در تمام عرصه‌ها مورد هجوم دشمنان قرار می‌گیرد. باید با انجام درست امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در تمام سطوح جامعه از فعالیت‌های ستاد حمایت کرد. 

معاون ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در نیروهای مسلح خراسان رضوی تصریح کرد: در دید عموم مردم با شنیدن نام ستاد، تنها موضوع عفاف و حجاب نهادینه شده است درصورتی‌که ستاد در تمام حوزه‌ها ورود کرده و عفاف و حجاب بخشی از مأموریت‌های این نهاد بشمار می‌رود. دشمن با استفاده از این موضوع که عفاف و حجاب مورد اهمیت واقع شده برای برهم‌ریختن افکار عمومی استفاده کرده تا با هنجارشکنی که نمونه آن طی چند ماه اخیر رخ‌داده، به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ضربه وارد کند.

وی تأکید کرد: با تمام تلاشی که دشمن برای نابودی کشور و نظام می‌کند نیروهای مسلح در هر ارگان و یگانی که خدمت می‌کنند با یکدیگر متحد هستند و به‌صورت جزیره‌ای اقدام نمی‌کنند تا فرصت برای تاخت‌وتاز دشمن فراهم نشود.

چیتی فدافن بیان کرد: راه‌اندازی نرم‌افزار سو یک اقدام بسیار سازنده در راستای پیگیری مطالبات مردمی است که توسط ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی آغاز شده و نیروهای مسلح با تمام توان و ظرفیت از این سامانه حمایت می‌کنند.

انتهای پیام
captcha