جهاددانشگاهی نهادی تاثیرگذار در توسعه فعالیت‌های دانش بنیان در کشور است
کد خبر: 4160603
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۳
جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت با ایمان، امید و اعتماد به جوانان

جهاددانشگاهی نهادی تاثیرگذار در توسعه فعالیت‌های دانش بنیان در کشور است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی گفت: جهاد دانشگاهی به‌ عنوان یک نهاد تأثیرگذار در توسعه اقدامات علمی، از جمله مجموعه‌هایی است که در حوزه علم و فناوری و به ویژه فعالیت‌های دانش‌بنیان نقش مؤثری ایفا کرده و با استفاده از ظرفیت متخصصین و صاحب نظران خود، ثابت کرده است.

حجت الاسلام عظیم آسوده یدکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالیحجت الاسلام عظیم آسوده یدکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی، با اشاره به چهل و سومین سالروز تأسیس جهاددانشگاهی، اظهار کرد: به نظر من جهاد دانشگاهی فقط یک نهاد نیست، بلکه یک فرهنگ، یک سمت‌گیری و حرکت است، هرچه بتوانیم ما این فرهنگ را در جامعه گسترش دهیم و آن را پایدار و استوار کنیم، کشور را به سمت سربلندی و عزت و استقلال حقیقی بیشتر پیش برده‌ایم.

وی ادامه داد: شکل گیری جهاد دانشگاهی در بدو پیروزی انقلاب اسلامی، حرکتی مدبرانه بود که طی این سال‌ها توانسته به عنوان یک سرمایه ملی، به خوبی در خدمت تولید علم قرار گیرد تا مثالی بارز برای اثبات توانایی ایران و ایرانی در عبور از موانع تحریم باشد.

وی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی به‌ عنوان یک نهاد تأثیرگذار در توسعه اقدامات علمی، از جمله مجموعه‌هایی است که در حوزه علم و فناوری و به ویژه فعالیت‌های دانش‌بنیان نقش مؤثری ایفا کرده و با استفاده از ظرفیت متخصصین و صاحب نظران خود، ثابت کرده است که به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی هم با دانشگاه به عنوان سنگر علم و مرکز پیشرفت علمی کشور مرتبط است و هم دارای تلاش جهادی است و در مقابل موانع و مزاحمت‌ها از حرکت نمی‌ایستد.

آسوده افزود: جهاد دانشگاهی، تنها راه نجات کشور از بحران‌های اقتصادی را در حرکت به سمت اقتصاد دانش‌ بنیان ترسیم کرده و در این زمینه در چهل و دو سال گذشته، کارنامه‌ای مشحون از تعالی و شکوفایی را از تلاش‌های خود به ارمغان گذاشته است.

وی ادامه داد: امیدواریم که با حمایت این نهاد از شرکت‌‌های دانش‌بنیان و ارتباط آن با سایر حوزه‌های علمی و اجرایی کشور، شاهد تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی شعار «مهار تورم ، رشد تولید» و سیاست‌های دولت مردمی ایران قوی باشیم.

انتهای پیام
captcha