تشریح جزئیات خدمت‌رسانی بنیاد علوی در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4159749
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲

تشریح جزئیات خدمت‌رسانی بنیاد علوی در چهارمحال‌وبختیاری

رئیس بنیاد علوی با تصریح اینکه تسهیلات احداث بیش از 1200 واحد مسکونی برای نیازمندان چهارمحال و بختیاری از سوی بنیاد علوی پیش‌بینی شده است، بیان کرد: همچنین برای خانواده‌های پرمعلول با مشارکت بهزیستی وام بلاعوض پرداخت می‌شود که مبلغ اعطایی بنیاد 150 میلیون تومان و مبلغ بهزیستی 50 میلیون تومان است.

وحید خاوئی، رئیس بنیاد علوی

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، وحید خاوئی، رئیس بنیاد علوی امروز ۱۰ مردادماه در دیدار با استاندار چهارمحال‌وبختیاری در محل استانداری با اشاره به اینکه این بنیاد موضوع پیشرفت و آبادانی منطقه‌ای را دنبال می‌کند، اظهار کرد: وظیفه ما این است که در مناطق مختلف هم در حوزه‌های زیرساخت و اشتغال و فرهنگی و... ورود داشته باشیم و تلاش داریم تا وضعیت منطقه مورد نظر را از تمام جهات ارتقا دهیم. 

وی با ذکر اینکه خدمات بنیاد علوی با همت نیروهای کاملاً مردمی پیش می‌رود و این بنیاد دفتر نمایندگی یا اداره و سازمان ندارد، ادامه داد: در هر منطقه، کارها به ظرفیت‌های محلی محول می‌شود و در تمامی کارها حداکثر هماهنگی را با دولت و استانداری‌ها انجام می‌دهیم؛ در پروژه‌هایی هم که استان قبول نداشته باشد، ورود نمی‌کنیم زیرا متولیان عمومی یعنی استاندار و متولیان تخصصی یعنی دستگاه‌های مربوط در پروژه‌ها مشخص و تعریف شده هستند و بدون موافقت این مراجع، کاری را انجام نمی‌دهیم.

خاوئی تصریح کرد: پروژه‌های راه منطقه اردل جزو نخستین اقدامات بنیاد علوی در چهارمحال و بختیاری بوده است و چون مشارکتی اما چون دیر به سرانجام رسید، نتوانستیم وارد فازهای بعدی بشویم و اگر از روز اول مشارکت بهتری شکل می‌گرفت، می‌توانستیم کار را بهتر پیش ببریم.

رئیس بنیاد علوی با تأکید بر اینکه این بنیاد حضور سازمانی در استان‌ها نداشته و قصد ندارد جای دستگاه یا سازمانی را بگیرد، گفت: ما از سال 99 تصمیم گرفتیم وارد منطقه میانکوه شویم و به نظرم بتوانیم تا پایان امسال پرژه‌های در دست را به سرانجچام برسانیم؛ لذا حضورمان را از حیث عمرانی دراین منطقه کاهش خواهیم داد و بیشتر بر مباحث فرهنگی تمرکز بیشتری داریم.

خاوئی افزود: تعیین منطقه جایگزین میانکوه را استاندار و مسئولان استان باید به ما پیشنهاد دهند و طبیعی است که مسئولان هم از حیث اطلاعات و اشراف بر وضعیت مناطق مختلف استان و هم حوزه اختیارات، تشخیص بهتری خواهند داشت که در کدام منطقه از استان کارمان را ادامه دهیم و هر تصمیمی استاندار و مسئولان اعلام کنند، بعد از بازدید کارشناسان بنیاد علوی و وضعیت‌سنجی و برنامه‌ریزی و نیز توافق با استانداری در منطقه هدف جدید کارمان را ادامه خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بنیاد علوی حدود 130 میلیارد تومان کمک به چهارمحال و بختیاری تخصیص داده و پرداخت کرده است، گفت: بودجه بنیاد با بودجه دولتی متفاوت است و این منابع از سود شرکت‌های اقتصادی فعال ما حاصل می‌شود که در استان‌ها مستقر و مشغول کار هستند. تلاش داریم که به شرکت‌ها فشار بیاوریم تا این شرکت‌ها از جمله کارخانه حجاب شهرکرد فرایند تولید خودشان را اصلاح و خط تولید خود را اضافه کنند و هر چقدر این شرکت‌ها بهتر کار کنند از محل سود آنها می‌توانیم شرایط اعتبارات را بهبود ببخشیم.

خاوئی با تصریح اینکه تسهیلات احداث بیش از 1200 واحد مسکونی برای نیازمندان چهارمحال و بختیاری از سوی بنیاد علوی پیش‌بینی شده است، بیان کرد: 650 واحد مسکونی تکمیل و تحویل افراد شده است؛ همچنین برای خانواده‌های پرمعلول با مشارکت بهزیستی وام بلاعوض پرداخت می‌شود که مبلغ اعطایی بنیاد 150 میلیون تومان و مبلغ بهزیستی 50 میلیون تومان است.

رئیس بنیاد علوی تأکید کرد: همچنین طی یک تفاهم‌نامه با کمیته امداد امام خمینی(ره)، پیش‌بینی پرداخت تسهیلات احداث 180 واحد مسکونی برای مددجویان این نهاد پیش‌بینی شده است که در این راستا، وام بلاعوض70 میلیون تومانی بنیاد و 75 میلیون تومانی کمیته امداد تعریف شده است.

خاوئی بیان کرد: این بنیاد همچنین طی توافقی با بنیاد مسکن، افراد نیازمندی را که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند اما به جهت نیاز خود به فرمانداری یا استانداری و دیگر نهادها یا معتمدین مراجعه دارند، شناسایی کرده و احداث حدود 500 واحد مسکونی با پرداخت وام 120 میلیون تومانی بلاعوض از سوی بنیاد به این افراد اختصاص می‌یابد که در قالب کمک نقدی و مصالح ساختمانی پرداخت می‌شود.

وی در پایان گفت: اهدای 36 هزار بسته سلامت مادران در جهت کمک غذایی بر مبنای اطلاعات مرکز بهداشت استان، پرداخت 700 فقره کمک هزینه جهیزیه، رسیدگی به نیازمندان از جانب شرکت‌های بنیاد علوی در استان در قالب اعزام به سفرهای زیارتی و ...در فهرست اقدامات ما در استان قرار داشته است.

انتهای پیام
captcha