ظرفیت فرودگاهی عراق بیش از ۲ فرودگاه نیست
کد خبر: 4159559
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۸
وزیر کشور:

ظرفیت فرودگاهی عراق بیش از ۲ فرودگاه نیست

وزیر کشور با بیان اینکه هزار پرواز از ایران به عراق طراحی شده است، گفت: برنامه‌ریزی سازمان هواپیمایی کشور در این زمینه بسیار گسترده است اما با توجه به محدودیت‌های موجود در فرودگاه‌های عراق، تنها ۲ فرودگاه نجف و بغداد امکان پذیرش دارند.

وزیر کشور در بازدید از مرزهای جنوبی ایران و عراق

به گزارش ایکنا از خوزستان، احمد وحیدی، وزیر کشور، شامگاه دوشنبه، ۹ مردادماه در حاشیه سفر وزیر کشور عراق به خوزستان در جمع خبرنگاران، گفت: از نظر ما مرز سیبه آماده بوده و موافق فعالیت آن هستیم که در صورت موافقت طرفین عراقی، مسیر دریایی به این کشور بازگشایی خواهد شد.

وی افزود: ظرفیت مسیر دریایی محدود است اما از باب تنوع بخشی امکانی جدید خواهد بود و ما هر مقدار مسیر را برای زائران اربعین حسینی آسان‌تر کنیم قطعا کار خوبی است.

وزیر کشور در خصوص تردد زائران از طریق ناوگان هوایی، گفت: برنامه‌ریزی سازمان هواپیمایی کشور در این زمینه بسیار گسترده است اما با توجه به محدودیت‌های موجود در فرودگاه‌های عراق، تنها ۲ فرودگاه نجف و بغداد امکان پذیرش دارند.

وحیدی در پایان اظهار کرد: حدود هزار پرواز از ایران به عراق طراحی شده و بیش از این ظرفیت فرودگاهی در کشور عراق وجود ندارد.

انتهای پیام
captcha