بانوان طلبه کردستانی اهانت به قرآن را محکوم کردند
کد خبر: 4159441
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷

بانوان طلبه کردستانی اهانت به قرآن را محکوم کردند

بانوان طلاب اهل سنت سنندج هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم را امروز، 9 مرداد با تجمع در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور محکوم کردند.

تجمع طلاب اهل سنت کردستانی

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا معروف خالدی، امام جمعه موقت سنندج امروز، 9 مرداد در تجمع طلاب خواهر اهل سنت سنندج در اعتراض به هتک حرمت به ساحت قرآن کریم گفت: سه دهه نزد خداوند متعال بسیار مهم است که از جمله آن می‌توان به دهه حجاج، دهه آخر رمضان (شب قدر) و 9 و 10 ماه محرم (عاشورا و تاسوعا) اشاره کرد.

وی با بیان اینکه پیامبراکرم(ص) در حدیثی می‌فرمایند: «امام حسین چراغ هدایت است»، افزود: دلاوری و بی‌باکی برای مقابله با دشمن و هراسیدن از خطرها یکی از مهم‌ترین ملکات اخلاقی است که در شخصیت امام حسین(ع) دیده می‌شد.

امام جمعه موقت سنندج با اشاره به اینکه واقعه عظیم کربلا و قیام امام حسین(ع) به عنوان یکی از نقاط عطف مهم تاریخ اسلام است، بیان کرد: امام حسین(ع) تمام خانواده و یارانش را به میدان جنگ برد که تعلق خاطر نداشته باشد و در برابر خداوند جان و مال خود و خانواده خود را فدا کرد.

وی افزود: نام مبارک امام حسین و یارانش تا روز قیامت با شور و اشتیاق بین جامعه مسلمان و غیر مسلمان پا بر جاست و نا یزید و یزیان با لعن و نفرین بیان خواهد شد.

وی با محکومیت هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم گفت: مهم ترین و صریح‌ترین آیه ای که بر نفی هر گونه تحریف در قرآن دلالت دارد، آیه حفظ است: «إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّکرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ. بی تردید، ما این قرآن را نازل کرده ایم و قطعاً نگهبان آن خواهیم بود».

ماموستا خالدی افزود: خداوند در این آیه اعلام کرده است که ما قرآن را فرو فرستاده‌ایم و ما خود از آن «محافظت» خواهیم کرد، در این آیه با استفاده از ادات تأکید، حفظ و صیانت قرآن مورد توجه قرار گرفته است.

وی قرآن را خط قرمز مسلمانان دانست و یادآور شد: اگر در کشوری که مدعی آزادی است این گونه اهانت‌ها رخ دهد موجب انزجار مسلمان می‌شود لذا مسلمانان وظیفه دارند برای حفاظت از این کتاب آسمانی بیش از گذشته تلاش کنند.

انتهای پیام
captcha