ثبت‌نام 1109 نفر در شانزدهمین مسابقات ‌قرآنی مدها‌متان خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4159342
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۴

ثبت‌نام 1109 نفر در شانزدهمین مسابقات ‌قرآنی مدها‌متان خراسان‌جنوبی

سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان‌جنوبی گفت: تاکنون یک هزار و ۱۰۹ فعال قرآنی و عضو کانون‌های فرهنگی هنری استان در مسابقات مدهامتان ثبت‌نام کرده‌اند و بیشترین ثبت‌نام‌کنندگان مربوط به شهرستان بیرجند و کمترین مربوط به شهرستان سرایان است.

حجت‌الاسلام علی محقی، سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا، به نقل از ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام علی محقی، سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان‌جنوبی، امروز، ۹ مردادماه در سخنانی اظهار کرد: شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است که این دوره از مسابقات در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، قرائت ترتیل، اذان، حفظ کل، مکبری، ‌قرائت نماز، مفاهیم، معارف اهل بیت(ع)، حفظ جزء ۳۰ و استعدادیابی برگزار می‌شود و بخش ویژه کانون‌های مساجد شامل جلسات قرآن کریم، تولیدات هنری و تلاوت نور است.
 
وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام مسابقات قرآنی مدهامتان از اول اردیبهشت در سطح استان آغاز شد و تا ۳۱ تیرماه ادامه داشت، گفت: تاکنون یک هزار و ۱۰۹ فعال قرآنی و عضو کانون‌های فرهنگی هنری استان در این مسابقات ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۵۸۸ نفر خانم و ۵۲۱ نفر از آقایان هستند و بیشترین ثبت‌نام‌کنندگان مربوط به شهرستان بیرجند و کمترین مربوط به شهرستان سرایان است.
 
سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان‌جنوبی با اشاره به مقاطع سنی شرکت‌کنندگان در مسابقات بیان کرد: مقاطع سنی کودکان شامل رده سنی زیر هفت سال، نوجوانان شامل رده سنی هفت تا ۱۶ سال، و جوانان شامل رده سنی ۱۷ تا ۳۰ سال است. این مسابقات در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود و مرحله کشوری مهرماه سال جاری به میزبانی خراسان رضوی برگزار خواهد شد.
انتهای پیام
captcha