زائران اربعین استان سمنان در سامانه «سماح» ثبت‌نام کنند
کد خبر: 4159341
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴

زائران اربعین استان سمنان در سامانه «سماح» ثبت‌نام کنند

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان با بیان اینکه زائران اربعین باید در سامانه سماح ثبت‌نام کنند، گفت: داشتن گذرنامه با حداقل شش ماه اعتبار از تاریخ اعزام برای ثبت‌نام زائران الزامی است.

زائران اربعین حسینی

به گزارش ایکنا از سمنان، خلیل دلپاک، مدیرکل حج و زیارت استان سمنان، شب گذشته، 8 مرداد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از روز سه‌شنبه هفته گذشته ثبت‌نام همه داوطلبان حضور در راهپیمایی اربعین حسینی آغاز شده و همچنان ادامه دارد، گفت: داشتن گذرنامه با حداقل شش ماه اعتبار از تاریخ اعزام برای ثبت‌نام زائران الزامی است.

وی از الزامی بودن ثبت‌نام در سامانه سماح خبر داد و افزود: این سامانه اطلاعات مفیدی را از داوطلبان دریافت می‌کند تا بتوانیم به درستی خدمت رسانی را به زائران ارائه دهیم که در این راستا کسانی که امکان دسترسی به اینترنت ندارند می‌توانند به دفاتر حج و زیارت مجاز در سراسر استان مراجعه و ثبت‌نام سماح خود را انجام دهند.

دلپاک ادامه داد: به تمام دفاتر سراسر استان سمنان ابلاغ شده که ثبت‌نام سماح را برای داوطلبان اربعین صورت دهند که دفاتر حج و زیارت برای ارائه این خدمات مبلغ کمی را دریافت می‌کنند اما اگر به صورت اینترنتی مردم ثبت‌نام کنند، رایگان خواهد بود.

به گفته وی؛ در سامانه سماح اطلاعات مفیدی اعلام می‌شود که یکی از مهمترین آنها نحوه مسافرت زائران اربعین است که بر این اساس زمان سفر زائران به همراه مرز زمینی که قرار است زائران از آن عبور می‌کنند در سامانه اعلام می‌شود تا حج و زیارت بتواند بهتر برنامه‌ریزی کند.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان با تأکید بر اینکه در این سامانه حتی وسیله ایاب و ذهاب زائران اربعین و اینکه از سواری شخصی با اتوبوس و ماشین‌های عمومی و حتی قطار بهره‌گیری می‌شود نیز در سماح ثبت خواهد شد اظهار کرد: تمام این اطلاعات در سماح گردآوری می‌شود تا کمیته‌های ۱۵ گانه ستاد اربعین ارائه شود که بر این اساس این ستاد به تناسب اطلاعات مشخص شده زائران برنامه‌ریزی و مایحتاج خدمت‌رسانی را صورت می‌دهند.

انتهای پیام
captcha