راه‌اندازی پویش «کتابخوان» در باغات سروآباد + عکس
کد خبر: 4159206
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰

راه‌اندازی پویش «کتابخوان» در باغات سروآباد + عکس

کتابدار کتابخانه عمومی ملامحمد ذبیحی روستای بیساران از راه‌اندازی پویش «کتابخوان» با اجرای برنامه‌های متنوع بین هوارنشینان روستای بیساران از توابع شهرستان سروآباد خبر داد.

راه‌اندازی پویش کتابخوان در کردستان

نوری شهابی، کتابدار کتابخانه عمومی ملامحمد ذبیحی روستای بیساران در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، با اشاره به برگزاری ویژه‌برنامه پویش کتابخوان هوارنشینان، گفت: بیشتر مردم و اهالی بیساران همزمان با شروع کار کشاورزی از روستا به خانه باغ‌های خود کوچ می‌کنند و حدود نیمی از سال را در خانه باغ زندگی می‌کنند و مشغول کار کشاورزی و دامداری هستند و این امر سبب ایجاد فاصله‌ای بین افراد کتابخوان با کتاب و کتابخانه می‌شود.

وی افزود: تعدادی از این هوارنشینان به ویژه دانش‌آموزانی که عضو کتابخانه عمومی هستند حداقل در هفته یکبار به کتابخانه عمومی مراجعه می‌کنند و کتاب به امانت می‌برند تا در باغات و خانه باغ‌ها نیز به مطالعه و کتابخوانی بپردازند.

کتابدار کتابخانه عمومی ملامحمد ذبیحی روستای بیساران بیان کرد: ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ مطالعه به ویژه بین کودکان از رسالت‌های اصلی کتابداران کتابخانه‌های عمومی است بر این اساس ایده راه‌اندازی پویش کتاب‌خوان با حضور در باغات و زمین‌های کشاورزی روستا در ذهنم شکل گرفت.

مسئول کتابخانه عمومی ملامحمد ذبیحی روستای بیساران ادامه داد: طرح ایده برگزاری پویش بین علاقمندان به کتاب و کتابخوانی در روستا با استقبال بسیار خوبی مواجه شد و پس از آن برگزاری برنامه‌های متنوع با محوریت کتاب و کتابخوانی آغاز شد.

وی گفت: از ابتدای تیرماه سال جاری پویش کتابخوان هوارنشینان در روستای بیساران آغاز شده است و تاکنون چندین برنامه متنوع با حضور گسترده کودکان و نوجوانان انجام گرفته است.

شهابی افزود: تصویربرداری و ضبط فیلم برنامه‌ها به منظور انتشار در شبکه‌های اجتماعی یکی از اقداماتی است که به منظور مستند‌سازی این پویش انجام می‌شود که بازخورد بسیار خوبی داشته است.

وی در پایان یادآور شد: خوشبختانه مردم روستای بیساران بسیار به علاقه‌مند به کتاب و کتابخوانی هستند و این امر سبب شده است که برنامه‌های این نهاد فرهنگی به خوبی و با استقبال عمومی انجام گیرد.

انتهای پیام
captcha