اجرای مراسم تعزیه‌خوانی در دولتخانه صفوی قزوین
کد خبر: 4159130
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵

اجرای مراسم تعزیه‌خوانی در دولتخانه صفوی قزوین

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین گفت: در راستای پاسداری از میراث ناملموس عاشورایی آیین سنتی تعزیه‌خوانی در مجموعه دولتخانه صفوی قزوین برگزار می‌شود.

تعزیه‌خوانی

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین، علیرضا خزائلی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، با اشاره به اجرای مراسم تعزیه‌خوانی در دولتخانه صفوی قزوین، گفت: این مراسم با هدف زنده نگه داشتن میراث ناملموس عاشورایی و آئین‌های سنتی عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با همکاری انجمن تعزیه‌خوانی استان هم‌زمان با دهه دوم محرم در محوطه کاخ‌موزه چهلستون قزوین اجرا می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین اظهار کرد: در این مراسم گروه عزاداران حسینی شهرک صادقیه با اجرای هنر تعزیه یاد و خاطره شهدای کربلا را زنده نگه می‌دارند.

وی بیان کرد: این مراسم از روز دوشنبه ۹ مرداد ماه مصادف با ۱۳ ماه محرم به‌مدت پنج شب از ساعت ۲۰ در مجموعه دولتخانه صفوی محوطه کاخ چهلستون برگزار می‌شود.

خزائلی خاطرنشان کرد: تعزیه‌خوانی مجموعه نمایش‌های آئینی مذهبی برگرفته از رویدادهای تاریخی و حماسی واقعه جانسوز کربلا و شهادت امام حسین(ع) و یارانش است که در کشور ما قدمت طولانی دارد و این اثر فرهنگی ناملموس به نام ایران در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیده‌ است.

انتهای پیام
captcha