پشتیبانی از موکب‌های اربعین دوچندان شود
کد خبر: 4159059
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۳
استاندار مازندران:

پشتیبانی از موکب‌های اربعین دوچندان شود

استاندار مازندران نقش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران را در برگزاری آیین اربعین حسینی ویژه دانست و گفت: پشتیبانی غذایی و دارویی از موکب‌های استان باید دوچندان شود.

سید محمود حسینی پور، استاندار مازندران

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، سیدمحمود حسینی‌پور، استاندار مازندران، هفتم مردادماه در نشست ستاد اربعین حسینی مازندران که در محل استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه دشمنان همواره در صدد تخریب باورهای دینی و مذهبی مردم هستند، گفت: امروز مردم به‌رغم همه مشکلات به‌ درستی پاسخ محکمی به یاوه‌گویان که اهانت علیه باورهای دینی و مذهبی را در برنامه داشتند، دادند.

وی افزود: حضور روحانیون و مداحان در کنار هیئت‌های مذهبی همراه با مشارکت جوانان مازندران چشم‌گیر و حضور حداکثری مردم مؤمن مازندران در آیین‌های مذهبی محرم زبانزد کشور است. صد البته رسانه‌ها به درستی در انعکاس این رویداد بزرگ دینی، مذهبی و اعتقادی ورود پیدا کردند که نتیجه آن حضور جوانان و نوجوانان در این برنامه‌ها است.

استاندار مازندران تصریح کرد: ایام عاشورا و اربعین حسینی همنوایی و همسویی سیر تکاملی جهان اسلام است، یقین داشته باشید که ندای عاشورایی و اربعین حسینی، دشمنان را ترساند و نکته مهم‌تر این که حضور جوانان و نوجوانان دراین آیین بیش از پیش سبب هراس دشمنان شده است.

حسینی‌پور به تأثیرگذاری فضای مجازی بر افکار عمومی اشاره کرد و بیان کرد: ارزش‌های اسلامی همواره سبب حق‌طلبی مظلومان از ظالمان شده است، همه باید مراقب و هوشیار باشیم که دشمنان با روش‌های خبیثانه علیه شیعیان برنامه‌ریزی می‌کنند، چراکه آنان لشکر یزیدیان هستند.

وی با تأکید بر این که سیر تکاملی عاشور و اربعین حسینی جایگاهش را در دنیا پیدا کرده است، گفت: ستاد اربعین حسینی در استان‌های کشور باید متناسب با جایگاه اباعبدالله الحسین(ع) فعالیت کند، همسو با این رویکرد همه مسئولان مازندران در پشتیبانی از اربعین حسینی باید سنگ تمام بگذارند.

حسینی‌پور ادامه داد: تمام مشکلات و چالش‌های اربعین حسینی سال قبل باید در مراسم امسال حل و فصل شود، یعنی همه باید برای رفع اشکالات اربعین حسینی پای کار بیایند، تأمین اتوبوس برای اعزام زائران و کامیون‌های یخچال دار برای ارسال مواد غذایی و دارویی در موکب‌ها ضروری و مهم است.

استاندار مازندران اظهار کرد: حضور پر شور مردم در دهه اول محرم نشان داد که امام حسین(ع) همچنان در دل پیروانش زنده است که این چنین شاهد حضور آحاد مردم در مراسم مختلف دینی و مذهبی هستیم.

وی با بیان اینکه فرمانداران در تمام شهرهای مازندران پیاده‌روی و راهپیمایی را برنامه‌ریزی کنند، گفت: حماسه بزرگ راهپیمایی اربعین حسینی در شهرهای مازندران باید برگزار شود.

حسینی‌پور نقش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران را در برگزاری آیین اربعین حسینی ویژه دانست و گفت: پشتیبانی غذایی و دارویی از موکب‌های مازندران باید دوچندان شود. موکب‌های مازندران جزو برترین موکب‌ها در کشور عراق هستند، اقبال مردم و زائران از موکب‌های مازندران در عراق دوچندان است، بنابراین از الان باید برنامه‌ریزی لازم را در برگزاری این مراسم بزرگ داشته باشند.

وی با بیان این که کار فرهنگی در موکب‌های مازندران از سوی متولیان فرهنگی استان مورد توجه قرار گیرد، گفت: سلامت و بهداشت زائران اربعین حسینی از سوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

حسینی‌پور ادامه داد: داوطلبان بسیاری از گروه‌های سلامت و بهداشت برای حضور و ارائه خدمات مطلوب به مردم و زائران اعلام آمادگی کردند که باید از آنان بهره‌گیری شود.

وی در پایان با اشاره به این که شاخص فعالیت اربعین حسینی مردمی است، گفت: برگزاری اربعین حسینی، جهادی اعتقادی و کاری فراتر از مسئولیت اداری است.

انتهای پیام
captcha