بیش از ۵۰۰ کردستانی در جشنواره «مدهامتان» شرکت کردند
کد خبر: 4158907
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸

بیش از ۵۰۰ کردستانی در جشنواره «مدهامتان» شرکت کردند

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کردستان از شرکت بالغ بر ۵۰۰ نفر از اعضای کانون‌های مساجد استان در شانزدهمین جشنواره قرآنی «مُدهامتان» خبر داد.

بهزاد کیامهر، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کردستان

بهزاد کیامهر، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، با اشاره به برگزاری شانزدهمین دوره جشنواره قرآنی «مدهامتان» در استان گفت: این دوره از مسابقات در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، قرائت ترتیل، اذان، حفظ کل، مکبری، ‌قرائت نماز، مفاهیم، معارف اهل بیت(ع)، حفظ جزء ۳۰ و استعدادیابی برگزار می‌شود.

وی از شرکت بالغ بر 500 نفر از اعضای کانون‌های مساجد استان در شانزدهمین جشنواره قرآنی مُدهامتان خبر داد و افزود: زمان ثبت‌نام این دوره از مسابقات اول تا ۳۱ اردیبهشت‌ اعلام شده بود که به دلیل درخواست کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و اعضای فعال قرآنی آنان تا ششم مردادماه تمدید شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کردستان با اشاره به مقاطع سنی شرکت‌کنندگان در مسابقات افزود: این دوره از مسابقات در مقاطع سنی کودکان شامل رده سنی زیر هفت سال، نوجوانان شامل رده سنی هفت تا ۱۶ سال و جوانان شامل رده سنی ۱۷ تا ۳۰ سال برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: در این دوره از جشنواره کودکان زیر هفت سال شرکت‌کننده در جلسات سنتی قرآن نیز می‌توانستند با ارسال اجرای زنده و کوتاه خود در جلسه سنتی قرآن در بخش استعدادیابی شرکت کنند.

کیامهر با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره گفت: ترویج معارف قرآنی در جامعه، توجه به مساجد به ‌عنوان پایگاه اصلی فعالیت‌های قرآنی، تحکیم پیوند مسجد، قرآن و مردم و کشف استعدادهای قرآنی و فراگیری فعالیت‌های قرآنی اهداف برگزاری این دوره از جشنواره است.

وی در پایان یادآور شد: این دوره از رقابت‌های قرآنی در دو بخش ویژه اعضا شامل رقابتی استانی و کشوری، استعدادیابی قرآنی کودکان زیر هفت سال و بخش ویژه کانون شامل تلاوت نور، تولیدات هنری و بخش بین‌الملل است.

انتهای پیام
captcha