محبت امام حسین(ع) تا قیامت خاموش نخواهد شد
کد خبر: 4158663
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹
امام‌جمعه زنجان:

محبت امام حسین(ع) تا قیامت خاموش نخواهد شد

امام‌جمعه زنجان با اشاره به اینکه محبت اهل‌بیت(ع) و امام حسین(ع) یک نعمت برای مومنان است، گفت: همان‌طور که پیامبر اکرم(ص) سال قبل فرمودند، محبت امام حسین(ع) تا قیامت خاموش نخواهد شد.

امام جمعه زنجان

به گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی امام‌جمعه زنجان ظهر امروز 6 مرداد در خطبه‌های نماز جمعه ضمن تسلیت عاشورای حسینی، اظهار کرد: از ابتدای خلقت بشریت کسانی که راه درست را پیدا کردند، سعادتمند شده و کسانی که راه درست را پیدا نکردند به بدبختی و ظلت دچار شدند.

وی با اشاره به اینکه 124 هزار پیامبر آمدند که راه درست را به بشریت نشان دهند، بیان کرد: هدف امام حسین (ع) از قیام درس آزادگی و بشارت بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با قدردانی از هیئت رزمندگان اسلام برای برگزاری مراسم عزاداری روز عاشورا، افزود: امسال هم مثل سنوات گذشته شاهد حضور باشکوه مردم عزادار در مراسم روز عاشورا بودیم.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه محبت اهل‌بیت(ع) و امام حسین(ع) یک نعمت برای مومنین است، اضافه کرد: همانطور که پیامبر اکرم (ص) 1400 سال قبل فرمودند، محبت امام حسین(ع) تا قیامت خاموش نخواهد شد.

وی با بیان اینکه دل‌های مومنان کانون محبت امام حسین(ع) است، افزود: خوشبختانه سال به سال به عظمت مراسم عزاداری و همچنین محبت مومنین افزوده می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه لباس عزاداری برای امام حسین(ع) لباس عزت و شرف است، اضافه کرد: هر بنده‌ای که در راه امام حسین(ع) در این شرایط سخت اقتصادی، طعامی بدهد و پولی هدیه کند، در آخرت اهل بهشت خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بصیرت‌افزایی و دشمن‌شناسی از درس‌های عاشورا بود، اظهار کرد: حضرت زینب(س) جهاد تبیین را آغاز کرد و اگر نبود‌نقش‌آفرینی میراث‌داران حادثه عاشورا، دشمن با دروغ به کار خود ادامه می‌داد.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه نباید فرصت تحریف را به دشمن داد، گفت: این‌ها درس قیام عاشورا بود که حاصل روشنگری بازماندگان این قیام بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان در ادامه با بیان اینکه امروز در مقابل توطئه‌های دشمن اگر قوی نبودیم بسیار مورد هجمه بودیم، افزود: باید مقابل دشمن‌حواسمان جمع باشد و بدانیم آنها از اسلام ضربه خورده‌اند و دنبال نابودی ما هستند. باید مکتب عاشورا را زنده نگه‌ داریم.

انتهای پیام
captcha