امام حسین(ع) برای مبارزه با ظلم و فساد قیام کرد
کد خبر: 4158654
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲
امام جمعه یاسوج:

امام حسین(ع) برای مبارزه با ظلم و فساد قیام کرد

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه همه ما وظیفه داریم در مقابل ظالم و ظلم ایستادگی کنیم، گفت: ما در مقابل کسانی که می‌خواهند توحید را از بین ببرند، ایستادگی می‌کنیم. ما نمی‌توانیم در مقابل فساد سکوت کنیم، عده‌ای در مقابل فساد قیام می‌کنند که امام حسین(ع) نیز قیام کرد تا ریشه ظلم و فساد را بخشکاند.

آیت‌الله سیدنصیر حسینی، امام جمعه یاسوج

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، آیت‌الله سیدنصیر حسینی، امام جمعه یاسوج امروز، ششم مردادماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج اظهار کرد: اجرای امر به معروف و نهی از منکر یکی از اهداف قیام عاشورا بود و این فرمان الهی است و همه ما موظفیم این فرمان را اجرا کنیم. بزرگترین انگیزه قیام امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر بود که این دو از مهم‌ترین ارکان دین است.

وی با اشاره به اینکه همه ما وظیفه داریم در مقابل ظالم و ظلم ایستادگی کنیم، افزود: ما در مقابل کسانی که می‌خواهند توحید را از بین ببرند، ایستادگی می‌کنیم. ما نمی‌توانیم در مقابل فساد سکوت کنیم، عده‌ای در مقابل فساد قیام می‌کنند که امام حسین(ع) نیز قیام کرد تا ریشه ظلم و فساد را بخشکاند.

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه خطر تحریف اسلام باعث شد که امام حسین(ع) قیام کند، تأکید کرد: همه ما وظیفه داریم از دین محافظت کنیم و نگذاریم دشمنان با روش‌های مختلف خدشه‌ای به دین وارد کنند. ندای جمهوری اسلامی ایران، ندای حق و دفاع از مظلوم و برقراری عدالت است.

وی از همه هیئت‌های مذهبی و عزاداران تشکر کرد و گفت: مراسم‌ عزاداری در مناطق مختلف استان باشکوه برگزار شد و برخی با مدیریت کردن، برخی با عزاداری و برخی هم با کمک مالی نقش خود را در این عزاداری‌های محرم ایفا کردند.

آیت‌الله حسینی یادآور شد: دنیا تمام می‌شود و ابدیت در پیش است؛ خوش به‌ حال آنهایی که سینه‌هایشان مالامال از عشق به حضرت اباعبدالله(ع) است و بدا به حال آنهایی که با حضرت غریب هستند.

انتهای پیام
captcha