انس با قرآن؛ اقدامی اساسی در مقابله با هتک حرمت‌ به قرآن
کد خبر: 4158127
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸
سرپرست اداره کل تبلیغات اسلامی کرمان بیان کرد:

انس با قرآن؛ اقدامی اساسی در مقابله با هتک حرمت‌ به قرآن

حجت‌الاسلام غلامحسین حقانی با بیان اینکه محکومیت اهانت به قرآن وظیفه همگانی است، گفت: تنها راه مقابله با این اقدامات برگزاری راهپیمایی و تجمعات نیست بلکه کار اساسی وارد کردن قرآن به زندگی‌هاست.

حجت‌الاسلام غلامحسین حقانی سازمان تبلیغات اسلامی کرمانحجت‌الاسلام غلامحسین حقانی، سرپرست اداره‌کل تبلیغات اسلامی کرمان در گفت‌وگو با ایکنا از استان در خصوص اقدامات دین‌ستیزانه در هتک حرمت به ساحت قرآن، گفت: قرآن به‌عنوان یک اعجاز الهی که دچار تحریف نشده است، پیام خداوند متعال را بی‌واسطه به مردم می‌رساند. دشمنان تلاش می‌کنند قداست و حرمت این اعجاز اسلام را از بین ببرند و شاید در خیالی واهی تصور می‌کنند با چنین اقداماتی می‌توانند قرآن را نابود کنند به همین دلیل سعی دارند با قرآن بجنگند زیرا قرآن اصل و منشأ باقی برکات دین اسلام است.

وی با بیان اینکه هدف از این اهانت‌ها شروع حمله به جریان فکری اسلام است، ادامه داد: شاید یکی دیگر از دلایل اینگونه اقدامات، سنجش میزان تعلق و تعصب جامعه مسلمان نسبت به ارزش‌های دینی است تا باقی مباحث دین اسلام را مبتلا به تحریف کند. این اقدامات اگرچه واکنش منفی مردم را به‌دنبال دارد اما باید از عادی شدن چنین اقداماتی جلوگیری کرد و مراقب عادی‌سازی این اهانت‌ها بود.

حجت‌الاسلام حقانی با بیان اینکه محکومیت اهانت به قرآن وظیفه همگانی است، افزود: اعلام انزجار، برپایی تجمعات، برگزاری جلسات قرآن در مراسم عزاداری امام حسین(ع) و... از جمله واکنش‌ها در محکومیت اهانت به ساحت قرآن است اما این حرکت‌ها در واقع واکنشی به وقایع اخیر است و باید نگاهی بلند مدت به این برنامه‌ها داشت. باید تلاش کرد تا انس با قرآن بیشتر شود و قرآن را از طاقچه‌های خانه‌ها به زندگی‌های خود بیاوریم تا مورد توجه روزانه ما باشد.

وی با تأکید بر اینکه تنها راه مقابله با این اقدامات برگزاری راهپیمایی نیست بلکه کار اساسی وارد کردن قرآن به زندگی‌هاست، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران در انتشار تفکر قرآن در خارج از کشور نقش مهمی داشته است. لذا اگر انقلاب اسلامی به‌عنوان حکومتی که قرآن را سر منشاء خدمات قرار داده و تفکر قرآنی را ترویج می‌کند، تقویت شود این ثبات جمهوری اسلامی و ثبات گفتمان قرآنی سبب می‌شود دیگر کشورها نیز علاقه‌مند و مشتاق به فرهنگ قرآنی شوند.

سرپرست اداره کل تبلیغات اسلامی کرمان گفت: ترویج گفتمان قرآنی و تقویت جمهوری اسلامی به عنوان نماد حکومتی قرآنی اثرگذارتر از آن است که مبلغان در کشور‌های دیگر مستقر شده و تبلیغ قرآن کنند؛ مانند کاری که سردار سلیمانی انجام داد و تفکر قرآن را در کشورهای دیگر گسترش داد.

انتهای پیام
captcha