قرآن‌سوزی مکرر باعث معرفی اسلام در دنیا می‌شود
کد خبر: 4157357
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۴
عضو شورای خبرگان رهبری:

قرآن‌سوزی مکرر باعث معرفی اسلام در دنیا می‌شود

آیت‌الله سید‌مصطفی موسوی اصفهانی گفت: دشمنان اسلام با اقداماتی همچون آتش‌سوزی‌های مکرر قرآن کریم باعث معرفی اسلام در جهان می‌شوند، چراکه کسانی که نسبت به دین اسلام آشنایی ندارند، کنجکاو می‌شوند که بدانند دین اسلام چگونه دینی است.

آیت‌الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، عضو شورای خبرگان رهبریآیت‌الله سید‌مصطفی موسوی اصفهانی، عضو شورای خبرگان رهبری و رئیس حوزه علمیه همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، با اشاره به اقدام هتاکانه قرآن‌سوزی در کشور سوئد اظهار کرد: قرآن کریم بزرگترین معجزه اسلام است؛ خداوند در این کتاب آسمانی در آیه 23 سوره بقره می‌فرماید: «وَإِنْ كُنْتُمْ فِي رَيْبٍ مِمَّا نَزَّلْنَا عَلَىٰ عَبْدِنَا فَأْتُوا بِسُورَةٍ مِنْ مِثْلِهِ وَادْعُوا شُهَدَاءَكُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ؛ اگر شما را شکی است در قرآنی که بر بنده خود، محمد(ص) فرستادیم، پس بیاورید یک سوره مانند آن، و گواهان خود را بخوانید به جز خدا، اگر راست می‌گویید.»

وی با بیان اینکه با گذشت 14 قرن از نزول قرآن، تاکنون هیچ دانشمندی در این عالم قادر نبوده‌ است که یک سوره مانند آن را بیاورد، افزود: با توجه به اینکه در سایر کتب آسمانی همچون تورات و انجیل تحریف صورت گرفته است، اما قرآن کریم تنها کتاب آسمانی است که تحریف نشده است.

رئیس حوزه علمیه همدان ادامه داد: 43 سال است که تبلیغ اسلام توسط ایران اسلامی دنیا را به خود متوجه کرده‌ است و عده‌ زیادی عملاً و اعتقاداً به آن گرایش پیدا کردند؛ خوف دشمنان در این است که مبادا این اسلام ناب محمدی(ص) گسترش پیدا کند و تفکر و تبلیغات غیرواقعی غربی را از بین ببرد، لذا آنها درصدد هستند به هر نحوی در مقابل اسلام بایستند.

موسوی اصفهانی با بیان اینکه دشمنان اسلام با توهین به قرآن کریم و توهین به پیغمبر اکرم(ص) در تلاش هستند که اسلام را از چشم جوانان بیندازند، تصریح کرد: دشمنان می‌خواهند نورانیت اسلام، طرفدار مظلوم بودن و عدالت اسلامی را از بین ببرند. صهیونیست‌ها به اسم حضرت موسی(ع) جنایت‌های زیادی کردند و همچنین آمریکا و طرفدارانشان آتش‌هایی را در دنیا روشن کردند.

وی با بیان اینکه دین اسلام طرفدار صلح، عدل و سعادت برای هر نژادی است و هرگاه به آن تهاجم شود دفاع می‌کنیم، افزود: دشمنان اسلام با اقداماتی همچون آتش‌سوزی‌های مکرر قرآن کریم باعث معرفی اسلام در جهان می‌شوند، چراکه کسانی که نسبت به دین اسلام آشنایی ندارند، کنجکاو می‌شوند که بدانند دین اسلام چگونه دینی است که این‌چنین دشمن در مقابل دو میلیارد جمعیت مسلمان دنیا، کتاب آسمانی‌شان را آتش می‌زند و مسلمانان در مقابل این عمل  اظهار تنفر می‌کنند.

عضو شورای خبرگان رهبری گفت: دشمنان ما حتی به مردم خود اجازه نمی‌دهند که به قانون اساسی آنها و یا به رئیس‌جمهورشان توهین شود، اما اکنون به اسم آزادی‌ بیان کتاب مقدس ادیان دیگر را به آتش می‌کشند، بنابراین مسلمانان نسبت به عکس‌العمل دفاعی خود نباید اهمال کنند، همه افراد در هر جایگاهی باید این عمل زشت را سرکوب کنند و در دفاع از دین اسلام به پا خیزند.

موسوی اصفهانی با اشاره به اینکه مسلمانان باید امام حسین(ع) را در دفاع از دین الگوی خود قرار دهند، گفت: دفاع از دین و اسلام وظیفه همه مسلمانان است و ما قرآن کریم را به‌عنوان کتاب آسمانی، الهی و معجزه پیغمبر اسلام(ص) می‌شناسیم و وظیفه داریم از آن دفاع کنیم؛ ما می‌توانیم از طریق تجمعات و همچنین در فضای مجازی حداکثر پشتیبانی خودمان را از قرآن کریم انجام دهیم و تنفر و انزجار خودمان را از این عمل ابراز کنیم. 

رئیس حوزه علمیه همدان تصریح کرد: اگر مخالفان کتاب مقدسی را قبول ندارند باید با استدلال عقلی جواب دهند نه با آتش‌زدن و با احساسات مردم بازی‌کردن. دشمنان ما با این اقدام می‌خواهند بدانند عموم مسلمانان احساساتشان تا چه حدی است و آیا نسبت به مسائل اعتقادی‌شان حساسیتی که قبلاً داشتند باقی مانده یا اینکه تبلیغات غربی علیه اسلام و احکام اسلامی تأثیرگذار بوده‌ است، درواقع دشمن برای قدم‌های بعدی خود می‌خواهد بداند چند درصد عقاید و اعتقادات مردم سست شده‌ است.

انتهای پیام
captcha