برپایی جلسات قرآن حرکت در مسیر محکومیت اهانت‌ها باشد
کد خبر: 4157320
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۶
وحید غفران‌نیا:

برپایی جلسات قرآن حرکت در مسیر محکومیت اهانت‌ها باشد

حافظ بین‌المللی قرآن معتقد است؛ نسبت به قرآن بسیار بدهکار هستیم و باید تمام توان خود را به‌کار بگیریم که جلسات قرآن حرکتی در مسیر محکومیت اهانت‌ها باشد و جایگاه قرآن بیش از پیش در جهان مطرح شود.

وحید غفران نیا، حافظ کل قرآن

وحید غفران‌نیا، چهره شناخته شده‌ قرآنی در سطح بین‌المللی است که در سن ۹ سالگی از سوی رهبر معظم انقلاب به‌عنوان خردسال‌ترین حافظ کل قرآن کریم در جهان تشیع مورد توجه قرار گرفت، او بعد از سال‌ها مجدداً در بخش حفظ کل مرحله شهرستانی مسابقات قرآن اوقاف آذربایجان‌شرقی شرکت کرده و هدف خود را انگیزه‌دهی و هم‌نشینی با جوانان قرآنی مطرح می‌کند. 

وی در حاشیه برگزاری مرحله شهرستانی چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه بعد از سال‌ها سعادت شد تا بتوانم در کنار جوانان قرآنی به تلاوت بپردازم، گفت: برای ایجاد انگیزه به جوانان قرآنی و تشویق و هم‌نشینی با این جوانان در مسابقه حاضر شدم و همچنین خواستم خود را بعد از چند سال محک بزنم. 

غفران‌نیا، با اشاره به تلاوت خود در سالن مسابقه، هدف خود را محکومیت اهانت به ساحت مقدس قرآن در سوئد و بیان عظمت قرآن کریم مطرح کرد و افزود: طی روزهای اخیر شاهد اهانت‌هایی به ساحت مقدس قرآن در سوئد بودیم که متأسفانه دنیا و برخی از دول اسلامی نیز در قبالش ساکت بودند.

این حافظ کل قرآن ادامه داد: به‌عنوان یک فرد قرآنی که ۳۰ سال است نام قرآن را با خود به همراه دارد، احساس وظیفه کردم تا با حضور در مسابقه و تلاوت آیات قرآن کریم، عظمت و قداست کلام وحی را با تلاوتم بازگو کنم. 

وی با تأکید بر اینکه این جلسات و برنامه‌ها باید تداوم یابد و عظمت قرآن به طرق مختلف در جامعه بازگو شود، چراکه هرچه داریم از قرآن کریم است، اظهار کرد: معتقدم نسبت به قرآن بسیار بدهکار هستیم و باید تمام توان خود را به‌کار بگیریم که این جلسات حرکتی در مسیر محکومیت اهانت‌ها باشد و جایگاه قرآن بیش از پیش در جهان مطرح شود.

این حافظ کل قرآن با بیان اینکه هر اندازه به ساحت مقدس قرآن جسارت شود، باز هم محبت آن در دل‌ها بیشتر خواهد شد و طبق پیش‌بینی‌های اعلام شده در برخی گزارش‌ها تا سال ۲۰۳۵ از هر سه نفر یک نفر مسلمان خواهد شد، تصریح کرد: اما واقیعت این است ما نیز باید حق و دین خود را نسبت به ساحت مقدس قرآن ادا کنیم. 

غفران‌نیا در پایان به سطح این دوره از مسابقات اشاره کرد و گفت: استان آذربایجان‌شرقی در زمینه حفظ واقعاً حرف برای گفتن دارد و سال قبل سینا طباخی یا قبل‌‌تر نیز سایر حافظان این ظرفیت را به خوبی نشان دادند و در حقیقت آذربایجان‌شرقی قطب حفظ قرآن است. 

انتهای پیام
captcha