عبودیت از بزرگترین درس‌های عاشورا است
کد خبر: 4157261
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹

عبودیت از بزرگترین درس‌های عاشورا است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقيه در تیپ تکاور حضرت مهدی (عج) با بیان اینکه اگر می‌خواهیم حسینی بمانيم، باید بندگی کنیم، گفت: عبودیت و بندگی خداوند از بزرگترین درس‌های عاشورا است؛ چراکه امام حسین (ع) تسلیم امر خداوند متعال شد و یاد داد که باید بنده خدا باشیم.

حجت الاسلام امیر عباسیبه گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام امیر عباسی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقيه در تیپ تکاور حضرت مهدی (عج) در مراسم عزاداری و سوگواری که شب گذشته 31 تیرماه به مناسبت دهه اول ماه محرم توسط هیئت رزمندگان اسلام اندیمشک در حسینیه عاشقان ثارالله برگزار شد، گفت: محرم ماه عشق، عقل، خِرَد، احساس، شور، شعور، محبت و مودت اهل بیت (ع) و قرآن و همچنین هویت و سند مظلومیت شیعه است.

وی با بیان اينکه دشمنان هر ساله در آستانه ماه محرم شبهه‌افکنی‌های خود را آغاز می‌کنند، افزود: باید بدانیم که برگزاری مراسمات عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) از توصیه‌ها و سنت و سیره اهل بیت (ع) بوده است.

عباسی با اشاره به اینکه حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) مظهر و نماد ایثار و گذشت است، گفت: هدایت به عنوان یکی از مهمترین درس‌های مکتب عاشورا و امام حسین (ع) محسوب می‌شود. امام حسین (ع) به ما آموخت نباید از هدایت هیچکس ناامید شویم. 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقيه در تیپ تکاور حضرت مهدی(عج) تصریح کرد: در جنگ ترکیبی کنونی که دشمنان هر روز شبهه‌افکنی می‌کنند، هدایت یک نفر هم اثرگذار و در راستای قیام حضرت سیدالشهدا (ع) است. همان گونه که ائمه اطهار وظیفه هدایت را بر عهده داشتند، مقام معظم رهبری نیز به عنوان‌ امام جامعه با اقشار مختلف دیدار می‌کنند و به هدایت می‌پردازند تا کسی از قطار اسلام و انقلاب، پیاده نشود.

وی در پایان گفت: «یا حسین(ع)» گفتن خوب است و اثر دارد ولی آنچه مهم‌تر به حساب می‌آید، «با حسین(ع)» بودن و حسینی شدن است و اگر می‌خواهیم حسینی بمانيم، باید بندگی کنیم. عبودیت و بندگی خداوند از بزرگترین درس‌های عاشورا است. امام حسین (ع) تسلیم امر خداوند متعال شد و یاد داد که باید بنده خدا باشیم.

انتهای پیام
captcha