برگزاری سوگواره «احلی من العسل» با حضور ۵۰۰۰ دانش‌آموز مشهدی
کد خبر: 4156935
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶

برگزاری سوگواره «احلی من العسل» با حضور ۵۰۰۰ دانش‌آموز مشهدی

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: همزمان با روز ششم محرم‌الحرام، سوگواره «احلی من العسل» با حضور ۵۰۰۰ نفر از دانش‌آموزان مشهدی در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

دانش آموزان همایش اهلی من‌ العسلسیداسماعیل اصغرزاده، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از استان، اظهار کرد: این اداره‌کل، در کنار برنامه‌هایی مانند مسابقات قرآنی دانش‌آموزی که هر ساله برگزار می‌شود، تجمع «احلی من‌ العسل» را برای دهه اول محرم در نظر گرفته است. این رویداد دوم مردادماه همزمان با روز ششم محرم‌الحرام که به یاد نوجوان کربلا حضرت قاسم‌بن الحسن(ع) نامگذاری شده است در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی با حضور 5000 نفر از دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم مشهد از ساعت 9.30 تا 11 برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: دانش‌آموزان در این گردهمایی ارادت خود را نسبت به ساحت امام حسین(ع)، عاشورا، ایثار، حماسه و شهادت به یاد قاسم‌بن الحسن(ع) و جمله معروف ایشان تحت عنوان «احلی من‌ العسل» که این نوجوان با معرفت داشته را با عزاداری، رجزخوانی و شعار نشان می‌دهند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: این برنامه که برای اولین‌بار حدود 12 سال گذشته در مشهد برگزار شد، از آن پس با توجه به تأثیری‌گذاری که داشته است به‌صورت سراسری در تمام استان‌های کشور برگزار می‌شود.

اصغرزاده ادامه داد: در این طرح تمام دانش‌آموزان و نوجوانان پسر در قالب هیئات مذهبی گرد هم می‌آیند و برای شهیدان دشت کربلا و به‌ویژه قاسم‌بن الحسن(ع) عزاداری می‌کنند.

وی اظهار کرد: البته علاوه بر این برنامه باید گفت که تقریباً درصد قابل توجهی از ادارات و دارالقرآن‌های آموزش و پرورش استان هم در حال حاضر مشغول برگزاری محافل انس با قرآن و مراسم عزاداری در قالب‌های هیئات دانش‌آموزی هستند.

انتهای پیام
captcha