هنجارشکنی در مجالس عزاداری امام حسین(ع) نقشه شوم استکبار است
کد خبر: 4156800
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳

هنجارشکنی در مجالس عزاداری امام حسین(ع) نقشه شوم استکبار است

امام جمعه ساری گفت: وجود هنجارشکنی در مجالس عزاداری امام حسین(ع) نقشه شوم استکبار است و باید مراقبت شود تا بدحجابی و بی‌حجابی در مجالس عزاداری محرم مشاهده نشود.

آیت الله محمد باقر محمدی لائینی

به گزارش ایکنا از مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری، امروز، سی ام تیرماه  در خطبه‌های نماز جمعه در بین نمازگزاران حاضر در مصلی امام خمینی(ره)، ضمن گرامیداشت ایام اقامه عزای حسینی و قدردانی از مردم ولایتمداراستان برای برپایی مجالس و آیین‌های سوگواری ایام شهادت امام حسین(ع)،گفت: نماز جمعه هفته آتی همزمان با ظهر عاشورا در امامزاده یحیی(ع) ساری اقامه خواهد شد.

وی با گرامیداشت سالروز اقامه اولین نمازجمعه به فرمان امام خمینی(ره) و به امامت مرحوم آیت الله «سیدمحمود طالقانی» در 5 مرداد سال 1358با بیان اینکه روز ۵ مرداد سالروز ولادت مولود انقلاب، نماز جمعه است، افزود: بهترین و زیباترین اتفاقات بعد از پیروزی انقلاب از این نهاد رقم خورده است.

آیت الله محمدی لائینی از مصلی نمازجمعه به عنوان قدمگاه رزمندگان و شهدا یادکرد و تصریح کرد: نماز جمعه در بحث دوران دفاع مقدس، مبارزه بامنافقین و استکبار نقش آفرین بوده است، نماز جمعه محل اعزام رزمندگان به جبهه‌های دوران دفاع مقدس بود.

امام جمعه ساری با بیان اینکه امنیت مردم و محافل و مجالس عزای امام حسین(ع) به‌ویژه امنیت محلات باید حفظ شود، اظهار کرد: نیروهای امنیتی و نظامی باید تلاش کنند تا زمانیکه مردم برای اقامه عزا در مساجد و هیئت‌ها حضور می یابند خدای ناکرده منازل آنها مورد سرقت قرار نگیرد.

وی برلزوم رعایت شئونات اسلامی در مجالس و دسته روی های عزاداری محرم حسینی تأکید کرد و گفت: کشف حجاب در مجالس عزای حسینی (ع) زیبنده نیست باید با هنجارشکنان در مجالس عزاداری برخورد شود.

آیت الله محمدی لائینی اظهار کرد: وجود هنجارشکنی در مجالس عزاداری امام حسین(ع) نقشه شوم استکبار است و باید مراقبت شود تا بدحجابی و بی حجابی در مجالس عزاداری محرم مشاهده نشود. دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی با توهین به مقدسات مسلمانان می‌خواهند بگویند مروج آزادی بیان در بین ادیان هستند.

وی با بیان اینکه ضمن اعلام انزجار از قرآن سوزی در سوئد، افزود: هیئت‌های عزاداری به نماز جماعت و اول وقت توجه داشته باشند.

 خطیب جمعه ساری بر لزوم رعایت الگوی مصرف در بحث برق، آب و ... در مجالس عزاداری محرم تأکید کرد و گفت: نباید اجازه دهیم مراسم‌های عزاداری محرم به ایجاد ترافیک ختم شود و همچنین صدای مجالس برای مردم دردسرساز نشود.

انتهای پیام
captcha