راه‌اندازی قرارگاه جهادی در ۱۰ مسجد هرمزگان
کد خبر: 4156629
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷
معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) هرمزگان خبر داد:

راه‌اندازی قرارگاه جهادی در ۱۰ مسجد هرمزگان

اميريان‌ زاده، از کانون‌های فرهنگی هنری به‌عنوان ظرفيتی بزرگ برای جذب نوجوانان و جوانان به صفوف بهم پيوسته نماز جماعت در مساجد نام برد و گفت: ستاد اجرايی برای کمک به آبادانی و رونق مساجد، قرارگاه جهادی را در 10 مسجد هرمزگان راه‌اندازی کرده است.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) هرمزگان در دیدار با اسلام خواجه‌یی سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استانبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان، سجاد امیریان زاده، معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) هرمزگان در دیدار با اسلام خواجه‌یی سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان به پتانسیل و ظرفیت شبکه عظیم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اشاره کرد و گفت: کانون‌های مساجد یکی از وسیع‌ترین مراکز فرهنگی در سطح کشور و استان است.

وی در ادامه با اشاره به تشریح فعالیت های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در حوزه مساجد، اظهار کرد: این ستاد هم اکنون با محوریت بنیاد برکت در حوزه محرومیت‌زدایی به‌ویژه بهسازی و ساخت مساجد در مناطق مختلف هرمزگان به ویژه مناطق کم برخوردار مشغول فعالیت است.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان هرمزگان، راه انداری قرارگاه جهادی در 10 مسجد هرمزگان را بخش دیگری از اقدامات این ستاد ذکر کرد و گفت: قرارگاه جهادی مسجد زیر نظر بنیاد احسان در مناطق کم برخوردار در حوزه توانمندسازی و با هدف الگوسازی مسجد طراز انقلاب اسلامی فعالیت می کند.

وی افزود: این قرارگاه‌ها به‌صورت پایلوت در مساجد حاشیه شهر بندرعباس و برخی از روستاهای استان راه اندازی شده است و پویش ها و برنامه های ستاد اجرایی را دنبال می کنند.

امیریان زاده ادامه داد: قرارگاه‌های جهادی مسجد از ظرفیت کانون‌های فرهنگی هنری که ظرفیت بسیار بزرگی است در حوزه برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی برای افزایش حضور نوجوانان و جوانان در صف‌های بهم پیوسته نماز جماعت مساجد استفاده خواهند کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وجود دوهزار و 20 محله آسیب پذیر در کشور اشاره کرد و گفت: 47 محله آسیب پذیر در هرمزگان وجود دارد که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در 15 محله آن، خانه احسان راه اندازی کرده است که با محوریت مساجد فعالیت می کنند.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) هرمزگان، تحول و توانمندسازی محله را از وظایف خانه‌های احسان برشمرد و افزود: اگر پتانسیل خانه‌های احسان، در کنار ظرفیت بزرگ کانون‌های فرهنگی هنری قرار گیرد، شاهد انجام کارهای بزرگی در زمینه مباحث تربیتی نوجوانان و جوانان در مساجد خواهیم بود.

امیریان زاده با بیان اینکه توانمند کردن خانواده‌های محلات آسیب‌پذیر یکی دیگر از اهداف راه‌اندازی خانه‌های احسان است، گفت: اعطای تسهیلات یکی از راه‌های توانمندسازی این خانواده‌هاست که این تسهیلات با اولویت خانواده‌هایی که در برنامه‌های مسجد حضوری فعال دارند، پرداخت خواهد شد.

وی تصریح کرد: تشکیل تیمی منسجم از اعضای کانون‌های فرهنگی هنری و گروه‌های جهادی برای ارائه خدمت بهتر به مردم در مساجد، از ضروریات است.

اسلام خواجه‌یی، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان نیز با اشاره به فلسفه شکل گیری کانون‌ها، گفت: شورای عالی انقلاب در پی هشدارهای مکرر مقام معظم رهبری(حفظه الله) در رابطه با تهاجم فرهنگی دشمن، سال 1372 طی مصوبه شماره 302 به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ماموریت داد تا در جوار مساجد، کانون‌های فرهنگی هنری تاسیس کند.

وی احیای کارکردهای متنوع مساجد، ترویج آموزه های قرآنی، سیره نبوی، معارف اهل بیت(ع) و فرهنگ مسجدی در جامعه و جذب، تربیت و نگهداشت نسل جوان را از جمله اهداف شکل گیری کانون های فرهنگی هنری مساجد ذکر کرد و افزود: عملیاتی کردن فرامین مقام معظم رهبری(مدظله العالی) از دیگر اهداف مهم تاسیس کانون هاست.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان، بهره گیری از ابزار جذاب هنری و فرهنگی برای جذب نوجوانان و جوانان به مساجد را سیاست کلیدی کانون ها برشمرد و اظهار کرد: انتقال مفاهیم دینی و ارزشی از طریق هنر ازجمله رشته های سرود، تئاتر و هنرهای تجسمی سرلوحه فعالیت کانون ها قرار دارد.

خواجه‌یی از طرح غنی سازی اوقات فراغت با عنوان «مسجد کانون نشاط»، برگزاری اردو، کارگاه های سبک زندگی اسلامی، آموزش های کمک درسی، آموزش قرآن، دوره‌های تربیتی، ارائه مشاوره در حوزه های مختلف، تشکیل تیم های ورزشی و انجام منظم تمرین تیم ها، برگزاری جشنواره های مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی ازجمله جشنواره ملی آسمان هشتم کانون امام المنتطر(ع) روستای کردر رضوی، مسابقات قرآنی به ویژه مدهامتان به عنوان بخش دیگری از فعالیت های کانون های فرهنگی هنری برای جذب کودکان، نوجوانان و جوانان نام برد.

وی با اشاره به وجود یک‌هزار و 63 کانون فرهنگی هنری مساجد در استان هرمزگان، گفت: بیش از 70 درصد از کانون ها در مساجد مناطق روستایی استان مشغول ارائه خدمات متنوع فرهنگی هنری به جامعه هدف هستند.

 

انتهای پیام
captcha