حجاب ضمانت‌نامه حضور ایمن زن در جامعه است
کد خبر: 4156542
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶

حجاب ضمانت‌نامه حضور ایمن زن در جامعه است

امام‌جمعه سلطانیه گفت: حجاب ضمانت‌نامه حضور ایمن زن در جامعه است.

زن

حجت‌الاسلام سیدعمران حسینی‌نسب، امام‌جمعه سلطانیه در گفت‌وگو با ایکنا در زنجان، عنوان کرد: رضا شاه برای نابودی تشیع، اسلام، سنت‌ها و ارزش‌های اسلامی بر سر کار آمده بود و‌ کشف حجاب هم در همین راستا بود و اکنون نیز در پشت مسئله کشف حجاب دشمن ایستاده و با برنامه وارد شده است.

وی با بیان اینکه حجاب علاوه بر اینکه یک مسئله دینی و شرعی است و هیچ شکی در وجوب آن نیست، یک مسأله عقلی هم است، افزود: همان‌‌طور که هیچ باغبانی را به خاطر دیوار کشیدن به باغ خود مذمت نمی‌کنند چون باغ بی‌دیوار از دست دزدان در امان نیست و یا هیچ‌کس به نام آزادی دیوار خانه خود را بر نمی‌دارد و یا اینکه بستن در خانه یا کشیدن پرده بر پنجره‌های خانه، برای اسیر کردن خود نیست بلکه برای محافظت از دید بیگانگان است.

این مسئول به فلسفه حجاب اشاره کرد و ادامه داد: حجاب ضمانت‌نامه حضور ایمن زن در جامعه است و حجاب واجب شده تا زن در اجتماع باشد و اگر قرار بود که زن در خانه بماند نیازی به حجاب نبود پس حجاب محدودیت نیست.

امام‌جمعه سلطانیه خاطرنشان کرد: مسئله عفاف و حجاب دشمن با برنامه وارد شده و ما هم باید با برنامه عمل کنیم و بخشی از این برنامه بر عهده خانواده‌ها و والدین و همسران است که باید مواظب باشند آتشی که دشمن روشن می‌کند، آن را شعله‌ور نکنند و نسبت به حجاب و پوشش دختران و همسران بی‌تفاوت نباشند.

انتهای پیام
captcha