ماه محرّم فرصت مناسبی برای تحقق جهاد تبیین است
کد خبر: 4156497
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰
مسئول سازمان بسیج طلاب و امور روحانیون اردبیل:

ماه محرّم فرصت مناسبی برای تحقق جهاد تبیین است

مسئول سازمان بسیج طلاب و امور روحانیون اردبیل گفت: در جامعه‌ای که دشمن و رسانه‌های معاند دروغ‌پراکنی کرده و جنگ روانی و ترکیبی به راه می‌اندازند تنها علاج کار، تبیین‌کردن و روشن‌گری است و لذا ماه محرم فرصت خوبی برای این کار خواهد بود.

سیدمحمد سیدسیاح مسئول بسیج طلاب و بسیج سپاه اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، به نقل از حوزه علمیه اردبیل، حجت‌الاسلام سیدمحمد سیدسیاح، مسئول سازمان بسیج طلاب و امور روحانیون اردبیل، ۲۹ تیرماه، در آیین عزاداری دهه اول محرم که روز گذشته در مدرسه علمیه تخصصی الزهرا(س) اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: کربلا و عاشورای امام حسین(ع) جزء اسرار خداوند می‌باشد و همه اسرار آن برای بشریت کشف نشده است.

وی حضرت سیدالشهدا(ع) را مخزن اسرار الهی دانست و افزود: بنابر فرمایش پیامبر(ص)، قرآن دارای بطون بوده و همه این بطون در قلب ائمه معصومین و امام حسین(ع) جمع شده، کسی که اسرار کربلای حسین(ع) را کشف کند به بطون قرآن هم دست می‌یابد.

مسئول سازمان بسیج طلاب و امور روحانیون اردبیل، حضرت سیدالشهدا(ع) را معمار کربلا و قلب ایشان را مخزن قرآن معرفی کرد و گفت: انسان معمولی، اسرار کربلا را آن‌طور که یاران امام دریافت کرده‌اند، فهم نمی‌کنند و با گذشت زمان تنها گوشه‌ای از این اسرار برای انسان گشوده می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدسیاح گفت: رسالت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در کربلا هدایت بشریت بود و امام در این راه از همه چیز خود گذشت. استاد حوزه علمیه تصریح کرد: در عصر حاضر طلاب رسالت بزرگی بر دوش دارند و آن رسالت ائمه(ع)، یعنی هدایت و تبیین‌گری جامعه بشری است.

وی با اشاره به فرمایش جهاد تبیین رهبر فرزانه انقلاب، اظهار کرد: در جامعه‌ای که دشمن و رسانه‌های معاند دروغ‌پراکنی کرده و جنگ روانی و ترکیبی به راه می‌اندازند تنها علاج کار، تبیین‌کردن و روشن‌گری است و لذا ماه محرم فرصت خوبی برای این کار خواهد بود.

انتهای پیام
captcha