فعالیت‌های فرهنگی و هنری جزیره‌ای نباشد
کد خبر: 4156401
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶
حجت‌الاسلام قمی:

فعالیت‌های فرهنگی و هنری جزیره‌ای نباشد

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با تأکید بر اینکه در کارهای فرهنگی و مذهبی نباید جزیره‌ای عمل کرد، گفت: ضرورت دارد با توجه به جنگ ترکیبی دشمن علیه کشور جوانان و رسانه‌ها جدی گرفته شوند.

شورای اداریبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی استانداری لرستان، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور امروز، ۲۸ تیرماه در جلسه شورای اداری لرستان که در استانداری برگزار شد، با بیان اینکه در این شرایط خاص اقتصادی، اینکه مردم و مسئولین لرستان اهتمام به موضوعات فرهنگی دارند و از حرکات مردمی در حوزه فرهنگ حمایت می‌شود، جای تقدیر دارد، گفت: برای انجام کارهای فرهنگی و مذهبی نباید جزیره‌ای عمل نشود و برگزاری چنین جلساتی با محوریت مردم نیازمند هم‌افزایی و انسجام نهادهای فرهنگی دارد و دیوارکشی‌های سازمانی نباید فاصله ایجاد کند.
 
قمی با بیان اینکه جنگی که دشمنان این ملت راه انداختن چند بُعدی است و علاج آن به فرموده مقام معظم رهبری جهاد تبیین است، تصریح کرد: از همه مسئولین، نخبگان، اندیشمندان و مردم می‌خواهم پای کار باشند تا این مشارکت در انجام کارهای فرهنگی مثل راهپیمایی اربعین تجلی پیدا کند.
 
وی با بیان اینکه اگر جهاد تبیین مهم است باید بانوان، جوانان و رسانه در این جنگ ترکیبی جدی گرفته شوند، اضافه کرد: ضرورت دارد همه دستگاه‌ها  با همراهی، انسجام و هم‌افزایی در خدمت به مردم با زیربنای فرهنگی باشند تا اتفاقات مهمی را رقم زند.
 
محرم ماه احیای دین است
 
فرهاد زیویار، استاندار لرستان نیز در این جلسه با تسلیت فرارسیدن ایام ماه محرم و اینکه محرم در ظاهر ماه ماتم برای شیعیان و در باطن ماه احیای دین است، گفت: همه مناسبت‌های دینی و مذهبی از جمله عاشورا، غدیر و اربعین می‌تواند در سبک زندگی ما تاثیرگذار باشد.
 
وی با بیان اینکه امام حسین(ع) چراغ هدایت است و زنده نگه‌ می‌دارد و احیا می‌کند، افزود: این مناسبت‌ها باید سرلوحه خیلی از امورات ما قرار گیرد.
 
زیویار با اشاره به اینکه غیر مسلمانان هم نسبت به این ظرفیتی که در اسلام وجود دارد اهتمام دارند و نویسندگان بزرگ دنیا نظیر گاندی امام حسین(ع) را سرمشق خود می‌داند، اظهار کرد: کسی نمی‌تواند از امام حسین ‌(ع) که نهضت بزرگی تحت عنوان عاشورا رقم زده عبور کند.
 
وی با بیان اینکه نهضت و قیام امام حسین(ع) قیامی است که در مکان و زمان متوقف نشده و نمی‌شود، افزود: خون‌بهای امام حسین(ع) تحت عنوان ثارالله خود خداست و این است که این امام همام کشتی نجات تعبیر شده است.
 
زیویار با بیان اینکه وظیفه مسئولین تبلیغ و تبیین دین است و دشمنان دست روی خیلی از این مناسبت‌ها گذاشتند تا تعصبات ما را کمرنگ کنند، گفت: حضور در این مراسمات فیضی بزرگی را عاید فرد می‌کند و دشمن به مناسبتی مثل اربعین که شیعیان و مسلمان و غیر مسلمان حول محور امام حسین(ع) قرار می‌گیرند، غبطه می‌خورند.
 
تقویت زیرساخت‌های فرهنگی لرستان در دولت سیزدهم
 
منصور احمدی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، نیز در این جلسه، با بیان اینکه به یمن و برکت دولت سیزدهم برای اولین‌بار بین دستگاه‌های فرهنگی استان همدلی، هم‌افزایی و هم‌گرایی کم‌نظیری در سطح کشور وجود دارد و این امر با محوریت و مدیریت استاندار و رهنمودهای امام جمعه استان است، افزود: همراهی مؤثر در دستگاه‌های اجرایی استان تحقق یافته است و  در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اطمینان خاطر است که در حوزه‌های مختلف فرهنگی هنری یاران بسیار قوی و همراه دارد.
 
احمدی گفت: سازمان تبلیغات، میراث فرهنگی، سازمان فرهنگی هنری شهرداری، حوزه هنری با همراهی کامل کنار هم هستیم در این دوره هیچ‌گونه اختلاف نظر و سلیقه‌ای وجود ندارد با همکاری کامل برنامه‌های فرهنگی را انجام می‌دهیم‌.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اینکه در سال گذشته اقدامات فرهنگی تبیینی برای مقابله با جریان تحریف دشمن در دستور کار قرار گرفت، اضافه کرد: یکی از جریانات تحریف دشمن،  تغییر ذائقه مردم برای مصرف کالای خارجی است، اما رسالت ما در شورای فرهنگ عمومی این بود که ذائقه مردم را به اصل خود برگردانیم و مردم را به استفاده از کالاهای ایرانی و فرهنگی تشویق کنیم و در این زمینه نیز تا حدودی موفق بوده‌ایم.
 
وی با اشاره به روند رو به رشد تقویت زیرساخت‌های فرهنگی لرستان در دولت سیزدهم، گفت: اقدامات خوبی در حوزه زیرساخت‌ها انجام شده به‌گونه‌ای که پروژه‌ای که ده سال راکد بود و  ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، در حال حاضر ۳۰ درصد پیشرفت دارد.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به دو کلان پروژه فرهنگی در لرستان گفت: این پروژه‌ها بعد از ۱۰ سال رکود تا پایان دولت سیزدهم حتی یک روز نیز تعطیل نخواهند شد و در دهه فجر امسال ۴ پروژه فرهنگی در سطح شهرستان‌های استان به بهره‌برداری خواهند رسید.
 
حضور ۱۵۰ هزار نفر در جشن بزرگ غدیر خرم‌آباد
 
حجت‌الاسلام مهدی قدرتی‌، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان نیز در این جلسه با بیان اینکه مردم استان در حوزه و برنامه‌های مختلف دینی و فرهنگی حرکت و فعالیت خودجوشی دارند، اظهار کرد: نمونه این امر برگزاری جشن بزرگ غدیر در خرم‌آباد بود که اولین و بی‌نظیرترین جشن غدیر بود.
 
وی با اشاره به حضور بیش از ۱۵۰ هزار نفر در این جشن بزرگ، گفت: این امر نشان‌دهنده ولایی بودن مردم استان لرستان است.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با تأکید بر اینکه این جشن مرزهای موکب‌داری را در استان تغییر داد، اضافه کرد: این جشن نشان از محبت مردم به امیرالمؤمنین دارد و همه سلیقه و عقیده‌ای در این جشن حضور داشتند.
 
قدرتی با اشاره به ایجاد ۱۰ موکب جهاد تبیین از سوی دستگاه‌های متولی، گفت: ۲۰ موکب بانوان و همچنین موکب‌های کودکان و نوجوانان و … را در قالب این جشن داشتیم.
 
وی در خاتمه افزود: امسال محرم خوبی را شروع کردیم و مردم خیلی زود در این ‌رابطه پای‌کار آمدند که این از برکت امیرالمؤمنین بود.
 
در این مراسم از استاندار لرستان و برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان، به خاطر برگزاری پرشور جشن بزرگ غدیر تجلیل شد.
انتهای پیام
captcha