بررسی را‌ه‌ها و نقاط حادثه‌خیز مسیر زائران در ستاد اربعین خوزستان
کد خبر: 4156146
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۹

بررسی را‌ه‌ها و نقاط حادثه‌خیز مسیر زائران در ستاد اربعین خوزستان

استاندار خوزستان در نشست ستاد اربعین استان با اشاره به کارهای بر زمین مانده در مسئله راه، بر رفع مشکل پل‌های در مسیر الی طریق الحسین(ع)، شناسایی نقاط حادثه ‌خیز و تأمین روشنایی جاده‌ها، بهداشت، افزایش تعداد پروازها و اسکان نیروهای امدادی تأکید کرد.

علی اکبر حسینی محراببه گزارش ایکنا از خوزستان، سیدعلی‌اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان، شب گذشته، 27 تیر در ستاد اربعین حسینی که در محل استانداری خوزستان برگزار شد، با بیان اینکه پیاده‌روی، اربعین نمایش قدرت شیعیان در جهان است و آنها را به هم نزدیکتر می‌کند.

وی افزود: در مسئله راه، بارها به مشکلات اشاره کردیم، ولی متأسفانه همچنان کارهای زیادی باقی مانده که باعث افزایش حوادث می‌شود. در فاصله مانده تا آغاز مراسم اربعین حسینی باید مشکل پل‌های در مسیر الی طریق الحسین(ع) برطرف شود.

استاندار خوزستان گفت: همچنین دوستان ما در راهداری باید بحث روشنایی راه را مدنظر داشته باشند و مشکلات روشنایی جاده‌ها را برطرف کنند. باید نقاط حادثه خیز را با روشنایی جاده‌ها و حضور پلیس پوشش دهیم تا حادثه‌ای پیش نیاید.

وی افزود: موضوع بهداشت و درمان امسال بسیار مهم است و از همین الان باید تبلیغات لازم را در این خصوص شروع کرد تا مردم آگاه شوند. امسال با موضوع گرما مواجه هستیم لذا نباید بگذاریم مسئله گرمازدگی در مسیر پیاده‌روی منجر به حادثه شود.

حسینی محراب گفت: دوستان وزارت بهداشت باید برنامه ریزی لازم را انجام و نقاط تجمع مردم را با استقرار امکانات درمانی، بهتر از قبل پوشش دهند. همچنین بحث اسکان و تغدیه زائران مهم است و باید مورد توجه قرار بگیرد. خدمات بانکی باید در مرزها وجود داشته شود اگرچه به مردم توصیه می‌شود ارز لازم را در شهر محل سکونت خود تهیه کنند.

استاندار خوزستان گفت: یکی از مشکلات همیشگی ما بحث حمل و نقل است، لذا باید رایزنی لازم را در خصوص افزایش تعداد پرواز به استان انجام دهیم. بحث جمع آوری زباله‌ها باید در مرزها مدنظر باشد همچنین آتش نشانی در محل مستقر باشد تا از بروز اتفاق جلوگیری شود.

 ۱۵ مردادماه پایان عملیات اجرایی اربعین باشد

در ادامه ولی‌الله حیاتی، معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان نیز گفت: در مرز شلمچه و چذابه تمهیدات لازم برای عبور آسان و همراه با امنیت زائرین در حال انجام است و دستگاه‌ها و کمیته‌ها پای کار هستند.

وی افزود: تقاضا داریم ۱۵ مردادماه پایان عملیات اجرایی اربعین باشد و مثل سال گذشته نشود که زائرین در حال عبور باشند و کارها هنوز ادامه داشته باشد.

حیاتی به صدور کارت‌های تردد به ۲ مرز شلمچه و چذابه اشاره کرد و گفت: از هفته آینده این کارت‌ها آماده می‌شود تا زمینه تردد دوستان به مرز تسهیل شود. کمیته مشارکت‌های مردمی ما که اساسی‌ ترین وظیفه آن تأمین آذوقه زائرین است، اقدامات مفیدی انجام داده است.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان در پایان گفت: تاکنون پیگیری دستگاه‌های ما در استان به گونه ‌ای نبوده که از تعهدات کشوری استفاده کرده باشند لذا انتظار داریم که مدیران ما پیگیری کنند به عنوان مثال در بحث حمل و نقل و بازرگانی می‌‌توان از تعهدات ملی استفاده کرد.

انتهای پیام
captcha