هنرمندان در جاودانگی نهضت عاشورا نقش مهمی دارند
کد خبر: 4155840
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۴
آیت‌الله حیدری:

هنرمندان در جاودانگی نهضت عاشورا نقش مهمی دارند

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جاودانگی اسلام به برکت نهضت حسینی است، گفت: شاعران و هنرمندان در حفظ پیام‌های الهی عاشورا ایفای نقش داشته باشند.

آیت الله حیدریبه گزارش ایکنا از خوزستان، مراسم تجلیل از گروه سرود «زهرائیون» شب گذشته، 26 تیر با حضور اعضای این گروه سرود در یادمان شهید علی هاشمی برگزار شد. آیت‌الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ضمن قدردانی از تلاش‌های این گروه با اشاره به درخشش آنها در استان و کشور به عنوان هنرمندان انقلابی گفت: معتقدیم اسلام جاودانه است و این جاودانگی را به برکت خون سیدالشهدا(ع) پیدا کرد، اما جاودانگی نهضت عاشورا نیز اسبابی دارد.

وی اظهار کرد: عوامل بسیاری دست به دست هم دادند تا نهضت عاشورا را از بین ببرند؛ از دوره بنی‌امیه تا بنی‌عباس، تکفیری‌ها، صدام و دیگر جریان‌های باطل که همه تلاش خود را کردند تا این حرکت زنده نماند، اما هرگز به هدفشان نرسیدند، یکی از دلایل این امر، اقامه عزاداری‌ها است. دیگر عامل مهم، شاعران، سرودخوانان و کسانی هستند که با زبان هنر این پیام الهی را در جامعه، زنده و شعله آن را همچنان فروزان نگه داشتند.

حیدری با اشاره به مرثیه‌خوانی ابوهارون مکفوف نزد امام صادق(ع) گفت: همه این هنرها برای تحریک عواطف پاک و احیای ارزش‌های انسانی و حفظ جاودانگی نهضت عاشورا است. گروه‌‎های سرود که مفاهیم ولایی را هنرمندانه و به زبان مردم انتقال می‌دهند فوق‌العاده ارزشمند هستند و همه باید از آنها حمایت کنند.

گفتنی است؛ این مراسم با تلاش مؤسسه «آب و آینه» و با حضور خانواده‌های اعضای گروه سرود «زهرائیون»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، شهردار اهواز، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و جمعی از مسئولان شهرستان کارون همراه بود. 

انتهای پیام
captcha