شهیدان رجایی و باهنر به ملت ایران درس مقاومت آموخته‌اند
کد خبر: 4155758
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳

شهیدان رجایی و باهنر به ملت ایران درس مقاومت آموخته‌اند

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، با بیان اینکه منش دولت شهیدان رجایی و باهنر به ملت ایران درس مقاومت داده است، گفت: معرفی شخصیت جامع شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهیدان رجایی و باهنر به نسل کنونی ضرورتی غیر قابل انکار است.

حجت الاسلام اشجری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان امروز، 26 تیرماه در نشست ستاد بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر که در سالن اجتماعات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان برگزار شد، با بیان اینکه شهیدان رجایی و باهنر اسوه‌های ماندگار تاریخ انقلاب اسلامی ایران هستند، اظهار کرد: معرفی شخصیت جامع شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهیدان رجایی و باهنر به نسل کنونی ضرورتی غیر قابل انکار است.

وی با بیان اینکه جاذبه‌های مادی و عناوین دنیوی هیچگاه شهدای هشتم شهریور را از ساده‌زیستی و خدمت به مردم باز نداشت، افزود: معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) از شهید رجایی به عنوان شخصی که از زمان دست‌فروشی تا ریاست جمهوری تغییری در او ایجاد نشد یاد کرده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان دشمن‌شناسی و استکبارستیزی شهید رجایی را بسیار آموزنده دانست و تصریح کرد: منش دولت شهیدان رجایی و باهنر به ملت ایران درس مقاومت داده است؛ شهید رجایی معتقد بود اگر آمریکا و همفکرانش به ما بگویند سازش کنید تا به شما گندم بدهیم؛ ما یک نان را ۳۶ میلیون نفری خواهیم خورد ولی زیر بار ذلت نخواهیم رفت.

اشجری با بیان اینکه ایمان و اعتقاد راسخ شهیدان رجایی و باهنر به امام و امت، چراغ راه آنان برای رسیدن به مقصد و قرب الهی بود، گفت: عمر کوتاه و ۲۸ روزه ریاست جمهوری شهید رجایی، آثار و برکات فراوانی بر جا گذاشت و چهره کریه منافقین را رسوا کرد.

وی خدمت به محرومان و تکریم مستضعفان را یکی از اساسی‌ترین دغدغه‌های شهید رجایی عنوان کرد و افزود: قانون حمایت از سالمندان و روستاییان به همت شهید رجایی تهیه و پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی اجرایی شد و اکنون طرح شهید رجایی یکی از مهم‌ترین برکات نهاد انقلابی کمیته امداد امام خمینی(ره) است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه در باور شهیدان رجایی و باهنر، ولایت فقیه جوهر انقلاب اسلامی بود، گفت: تبعیت و پیروی عملی و محض از فرامین حضرت امام(ره) در سیره این شهیدان والامقام کاملا مشهود است.

وی ویژگی ولایت‌پذیری شهید رجایی را موجب عداوت ابوالحسن بنی‌صدر، رئیس جمهور وقت دانست و اظهار کرد: بنی‌صدر، شهید رجایی را فردی غیرمتخصص و فاقد صلاحیت برای نخست وزیری می‌دانست و دولت او را مصیبتی بالاتر از جنگ ایران و عراق برمی‌شمرد.

اشجری به دفاع معمار کبیر انقلاب اسلامی از شهید رجایی در برابر عداوت و تهمت‌های بنی‌صدر اشاره کرد و افزود: نفوذی‌ها در طول ۴۴ سال عمر پربرکت انقلاب اسلامی ضربه‌های سنگینی را بر پیکره نظام اسلامی وارد ساختند و لذا عامل انفجار دفتر نخست‌وزیری در ۸ شهریور ۱۳۶۰، شخصی نفوذی به نام مسعود کشمیری، دبیر وقت شورای امنیت ملی بود که در دستگاه اجرایی کشور نفوذ کرده بود.

گفتنی است؛ در پایان این نشست ۱۰۱ مصوبه به منظور بزرگداشت باشکوه یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر به تصویب اعضای ستاد رسید.

انتهای پیام
captcha