ضرورت معرفی صنایع دستی ایلام در کنار مواکب اربعین
کد خبر: 4155563
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲
امام جمعه ایلام تأکید کرد:

ضرورت معرفی صنایع دستی ایلام در کنار مواکب اربعین

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین الله‌نور کریمی‌تبار بر برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی در کنار موکب‌های اربعین در مسیر بازگشت زائران تأکید کرد.

حجت‌الاسلام الله‌نور کریمی‌تبار امام جمعه ایلامبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین الله‌نور کریمی‌تبار، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام، روز گذشته، 25 تیرماه، در همایش «طلایه‌داران تبلیغ»، با تأکید بر انجام اقدامات ویژه فرهنگی در ایام اربعین اظهار کرد: امسال نیز باید همچون سال گذشته، تولیدکنندگان و صنعتگران صنایع دستی در مسیر بازگشت زائران اباعبدالله(ع) در کنار موکب‌های پذیرایی، محصولات صنایع دستی خود را معرفی کنند.

وی ایام اربعین حسینی را فرصتی مناسب برای معرفی آثار گردشگری، میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و سوغات‌ محلی استان به زائران و اقشار مختلف کشور ذکر کرد و افزود: برای اربعین امسال باید مسئولان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان ایلام از هم اکنون یک مکان مناسب با جای پارک مناسب خودروها در محل تردد زائران برای معرفی جاذبه‌های گردشگری و صنایع دستی استان انتخاب کنند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین کریمی‌تبار اظهار کرد: اربعین سال گذشته به‌عنوان اولین قدم نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات‌ محلی برگزار شد که علی‌رغم عدم وجود فضای مناسب برای پارک خودروهای زائران به‌ویژه اتوبوس‌ها، این نمایشگاه با استقبال مطلوب زائران و فروش قابل قبول غرفه‌داران همراه بود.

امام‌جمعه ایلام با تأکید بر اینکه مسئولان باید از هم‌اکنون برای ظرفیت اربعین و حضور انبوه زائران در استان به‌منظور معرفی جاذبه‌های گردشگری و آثار گردشگرپذیر استان برنامه‌ریزی کنند، گفت: صنایع‌دستی، سوغات‌محلی و گردشگری 3 شاخصه مهم و تأثیرگذار استان برای درآمدزایی و اشتغال‌زایی افراد جویای شغل است و استان ایلام در این زمینه از پتانسیل بالایی برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در ایلام اظهار کرد: فرهنگ کار در استان ایلام باید مورد بازنگری قرار گیرد و جوانان جویای کار به حوزه تولید، عرضه و بازاریابی صنایع‌دستی و سوغات‌محلی ورود و از این طریق درآمدزایی کنند.

انتهای پیام
captcha