حضور بیش از ۴۰ مشاور وزراء در امور ایثارگران در مشهد
کد خبر: 4155284
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۸

حضور بیش از ۴۰ مشاور وزراء در امور ایثارگران در مشهد

معاون تعاون و امور اجتماعی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: ۴۲ نفر از مشاورین و مسئولان پیگیری وزراء در خصوص امور ایثارگران، 25 تا 27 تیرماه سال جاری در مشهد حضور پیدا می‌کنند.

صدیقه خدیوی، معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، صدیقه خدیوی، معاون تعاون و امور اجتماعی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، در نشست خبری با اصحاب رسانه درخصوص حضور مشاوران ورزاء در امور ایثارگران در مشهد، که امروز ۲۴تیرماه در محل اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی برگزار شد، در خصوص رویکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، اظهار کرد: در رویکرد تحولی که در بنیاد شهید قرار است صورت گیرد، بنیاد شهید و امور ایثارگران، از سازمانی صرفا خدمت‌دهنده و حمایتی به سازمانی مطالبه‌گر تبدیل می‌شود و همچنین در کنار جامعه ایثارگری در واقع نظارت بر مطالبات و اجرای قوانین ایثارگری را برعهده داشته باشد. 

معاون تعاون و امور اجتماعی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، بیان کرد: این تغییر رویکرد با تغییر ساختار بنیاد همراه شده است که برای این تغییر و تحولات ساختاری، افتخار میزبانی هشتمین سفر استانی مشاوران وزرا را در استان خراسان رضوی داریم.

خدیوی اظهار کرد: ۴۲ نفر از مشاوران و مسئولان پیگیری وزراء در خصوص امور ایثارگران از 25 تا 27 تیرماه سال جاری در مشهد حضور پیدا می‌کنند. در دو روز اول قرار است مشاوران به دستگاه‌های مربوطه مراجعه کنند و میز خدمت برای پاسخگویی به سوالات ایثارگران را در اداره مربوطه به همراه مدیر کل و معاونان خود داشته باشند.

وی اضافه کرد: هر مشاور در این سه روز در اداره مربوطه پاسخگو و پیگیر مشکلات جامعه ایثارگری خواهند بود. این امر نیازمند اطلاع‌رسانی حداکثری در استان است. همچنین در ۲۶ تیرماه، شورای اداری استان، با حضور استاندار خراسان رضوی، به همراه مشاوران وزراء را خواهیم داشت.

معاون تعاون و امور اجتماعی  اداره کل بنیاد شهید خراسان رضوی به بیان دستگاه‌های مربوطه‌ای که با مشاور خود در این امر مهم حضور می‌یابند، پرداخت و تشریح کرد: رحیمی نصب؛ مدیر کل شورای مشاوران وزرا، حسینی؛ مشاور وزیر نفت، مرادی؛ مشاور وزیر نیرو، حجت‌الاسلام ثقفی؛ مشاور وزیر اقتصاد، لشکری؛ مشاور وزیر در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، عبدی؛ مشاور وزیر جهاد کشاورزی، حجت‌الاسلام نوذری؛ مشاور وزیر اطلاعات، صالحی‌آرا؛ دانشگاه آزاد، مظفر؛ مشاور وزیر آموزش و پرورش، حجت‌الاسلام ولی‌زاده؛ نهاد ریاست جمهوری، مردانیان؛ مشاور وزیر راه و شهرسازی، علی اکبری؛ مشاور امور استخدامی، تفرشی؛ مشاور وزیر ارتباطات، آزادی؛ مشاور وزیر تعاون، احمدی؛ مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رستمی؛ صداوسیما، ارشادی؛ مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری؛ محمدی؛ مشاور انرژی اتمی، خادمی؛ آبفای کشور، مولایی؛ وزارت دادگستری، مختاری؛ مخابرات، تن، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، زارع؛ مشاور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مجاهد؛ مشاور وزیر دفاع، عنایتی؛ مشاور سازمان محیط‌زیست، عراقی؛ مشاور وزیر ورزش و جوانان، عیوضی؛ فناوری نهاد ریاست جمهوری، بیدکی؛ مشاور رئیس سازمان ثبت احوال، حسین‌زاده؛ مشاور ریاست کمیته امداد امام خمینی(ره)، نوری؛ پخش و پالایش، عبدالکریمی؛ مشاور وزیر خارجه، شجیع؛ مشاور رئیس سازمان بهزیستی، رحمتی؛ بانک رفاه، عنایتی؛ بانک تعاون،  یزدان؛ صندوق فولاد، حجت‌الاسلام رستمی؛ معاون هماهنگی نفت کشور، ولی‌زاده، صندوق بازنشستگی، سجاد محمدی؛ مناطق نفت‌خیز، خسروی، نقی‌زاده، مرزبان و مرادی هم اعضای دبیرخانه شورای مشورتی وزراء هستن، در این سه روز میزبانشان خواهیم بود و امید است در این سه روز، فرصت مناسبی برای تمامی ایثارگران در رفع مشکلات آن‌ها باشد.

خدیوی در پاسخ به این سوال که خدمات ایثارگران در حوزه فرهنگی چیست؟ اظهار کرد: سند چشم‌انداز بنیاد شهید و امور ایثارگران باید به سمت ۸۰درصد خدمات فرهنگی سوق پیدا کند. این موضوع و خدمات فرهنگی شامل افزایش جایگاه ایثارگران در دانشگاه‌ها، افزایش نخبگان ایثارگری و شناسایی این نخبگان می‌شود.

وی گفت: در ابتدا حل مسئله باید تعریف شود. زیرا بعضی از مسائل بعد از مطالبه، حل و رفع می‌شوند. اما بیان برخی از مسائل باعث افزایش سرعت روند موضوعی می‌شود که چه بسا در دو سال آینده این موضوع حل شود، اما باید امروزه بیان شود تا به روند حل و توسعه‌ آن کمک کند.

انتهای پیام
captcha