رقابت بیش از 1200 مشهدی در چهل و شششمین دوره مسابقات قرآن
کد خبر: 4155229
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷

رقابت بیش از 1200 مشهدی در چهل و شششمین دوره مسابقات قرآن

رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: مرحله مقدماتی استانی چهل‌وشششمین دوره مسابقات قرآن با حضور 1265 شرکت‌کننده از 18 تیرماه آغاز شد و تا 27 تیرماه در مشهد ادامه دارد.

جعفر حسینی، رئیس امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضویجعفر حسینی، رئیس امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از استان، بیان کرد: در چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن اوقاف، تعداد 1265 نفر از مشهد در دو بخش آقایان و بانوان ثبت‌نام کردند.

وی با اشاره به آغاز رقابت این دوره از مسابقات، افزود: رقابت در این دوره از مسابقات در مرحله مقدماتی استانی در راستای نظم‌دهی بیشتر به صورت منطقه با رقابت چندین شهرستان با یکدیگر آغاز شده و در حال برگزاری است.

حسینی در خصوص تاریخ برگزاری مسابقات قرآن در مشهد، بیان کرد: این دوره از رقابت‌ها در مشهد و در بخش بانوان رقابت از 18 تیرماه آغاز شد و تا 21 تیرماه ادامه یافت.

رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: رقابت شرکت‌کنندگان مشهدی در بخش آقایان در این مرحله از مسابقات از صبح دوشنبه 26 تیرماه در مهدیه اداره کل اوقاف خراسان رضوی، طی دو نوبت صبح و عصر آغاز می‌شود و تا پایان روز سه‌شنبه 27 تیرماه ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به بخش‌های ثبت‌نامی این دوره از مسابقات، ابراز کرد: شرکت‌کنندگان مرحله مقدماتی استانی چهل و شششمین دوره مسابقات قرآن، در دو بخش شفاهی و کتبی ثبت‌نام کرده‌اند که در این دوره به رقابت می‌پردازند.

حسینی در خصوص رشته‌های این دوره از مسابقات، اظهار کرد: رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ 5 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء، حفظ کل، دعاخوانی، اذان، مدیحه‌سرایی و همخوانی، معارف قرآن کریم، معارف نهج‌البلاغه، معارف صحیفه سجادیه و ترجمه سوره‌های «یس» و «الرحمن» با یکدیگر رقابت می‌کنند.

انتهای پیام
captcha