سهم دانش‌بنیان‌ها در توسعه استانی مورد توجه باشد
کد خبر: 4154825
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱
وزیر کشور:

سهم دانش‌بنیان‌ها در توسعه استانی مورد توجه باشد

احمد وحیدی با بیان اینکه برای کارهای بزرگتر و تأمین مالی باید کار ویژه و اختصاصی انجام داد که در این راستا می‌توان از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها استفاده کرد، گفت: سهم دانش‌بنیانی در توسعه استان کرمان باید مشخص و برنامه‌ریزی شود.

احمد وحیدی وزیر کشوربه گزارش ایکنا از کرمان، احمد وحیدی، وزیر کشور امروز، ۲۲ تیرماه در شورای اداری استان کرمان با اشاره به افتتاح ساختمان جدید استانداری کرمان، گفت: ساختمان‌ها شکل می‌گیرد تا بتوانیم خدمت کنیم. توفیق نصیب شده تا خدمتگذار چنین مردم بزرگی باشیم که به رغم توطئه‌های دشمن ایستاده‌اند و جریان انقلاب را تحت زعامت مقام معظم رهبری پیش می‌برند.

وی با بیان اینکه انقلاب در شرایط حساسی قرار دارد و با وجود این شرایط نقش آفرینی جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است، اظهار کرد: جمهوری اسلامی در طول ۴۴ سال بر همه ارزش‌های خود استوار ایستاده و هیچ انحرافی از شعارها نداشتیم. ممکن است در اجرا مشکلاتی داشته باشیم اما در اعلام و شعارهای خود هیچ عقب نشینی نداشتیم و ثمره آن را امروز می‌بینیم.

وحیدی با تأکید بر اینکه باید بدانیم که حرکت انقلاب همواره رو به جلو بوده‌، افزود: ممکن است در بعضی حوزه‌ها آنچنان که می‌خواستیم نشده اما اگر آنچه که شده نسبت به آنچه که بوده را در نظر بگیریم قابل مقایسه نیست اما با آنچه که انتظار داریم، فاصله داریم.

وزیر کشور تصریح کرد: امروز همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند در پیچ تاریخی قرار داریم و همه ما باید نقش خود را در این برهه زمان ایفا کنیم تا در پس این پیچ ما در جایگاه بالاتری از جایگاه خود قرار گرفته باشیم و این مربوط به آحاد مردم و مسئولان است.

وی با اشاره به اینکه مسائل استانی محدود به یک استان، گفت: کرمان ظرفیت‌های بسیاری دارد و هیچ دلیلی برای اینکه منتظر پایتخت باشد نیست زیرا نیرو، ثروت و... در کرمان وجود دارد.

وحیدی تأمین مالی در بحث اقتصاد را موضوع کلیدی دانست و اظهار کرد: در کرمان با ظرفیت‌های بزرگ، پیشرفت‌های خوبی صورت گرفته اما برای کارهای بزرگتر و تأمین مالی باید کار ویژه و اختصاصی انجام داد که در این راستا می‌توان از ظرفیت شرکت‌ها، جذب سرمایه خارجی و دانش‌بنیان‌ها استفاده کرد.

وی با بیان اینکه سهم دانش‌بنیانی در توسعه استان کرمان باید مشخص و برنامه‌ریزی شود، اظهار کرد: بهره‌وری موضوع بسیار مهمی است و نقشه بهره‌وری استان را باید مشخص کرد که بخشی از آن دانش‌بنیانی ساختن است.

وزیر کشور در پایان به مهاجرین افغان نیز اشاره کرد و گفت: در این حوزه باید سیاستگذاری واحدی انجام شود. همچنین حل حاشیه‌نشینی نیز باید با جدیت پیگیری شود.

انتهای پیام
captcha