دانشگاه در مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان نقش کاربردی دارد
کد خبر: 4154701
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰

دانشگاه در مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان نقش کاربردی دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه دانشگاه نقش هدایت جامعه را به عهده دارد، افزود: جامعه دانشگاهی می‌تواند در مسیر پیشبرد اهداف بهتر نظام جمهوری اسلامی و مقابله با هجمه‌های به خصوص فرهنگی دشمنان نقش مهم و کاربردی را ایفا کند.

سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 21 تیرماه در گردهمایی «گوهرنشان» که به‌مناسبت فرا رسیدن روز عفاف و حجاب در این دانشگاه برگزار شد، به نقش دانشگاهیان در عرصه فرهنگ اشاره کرد و گفت: دانشگاهیان نقش مهمی در هدایتگری صحیح جامعه به عهده دارند که باید به این نقش توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه نقش هدایت جامعه را به عهده دارد، افزود: جامعه دانشگاهی می‌تواند در مسیر پیشبرد اهداف بهتر نظام جمهوری اسلامی و مقابله با هجمه‌های به خصوص فرهنگی دشمنان نقش مهم و کاربردی را ایفا کند.

حسینی موضوع عفاف و حجاب را یکی از ارکان اصلی دین مبین اسلام عنوان کرد و افزود: عفاف و حجاب هم جزو احکام دینی هم و احکام اخلاقی مسلمانان است که آثار آن را می‌توان در ابعاد مختلف اجتماعی مشاهده کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین با یادآوری اینکه خانواده مهم‌ترین نقش را در رشد و حفظ سلامت جامعه دارد، گفت: رکن اصلی خانواده نیز بانوان هستند و این بانوان هستند که می‌توانند در مقابل بسیاری از هجمه‌های دشمنان بایستند و ارکان خانواده‌ها را حفظ کنند.

وی بر رعایت کامل عفاف و حجاب در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز تأکید کرد و از بانوان شاغل در این دانشگاه خواست تا مروج این فرهنگ دینی و مذهبی باشند.

حسینی در پایان با اشاره به برگزاری همایش «گوهرنشان» برگزاری چنین برنامه‌هایی را بسیار ارزشمند خواند که علاوه بر وجهه نمادین، جنبه آموزشی فرهنگی دارد.

انتهای پیام
captcha