شبکه‌سازی علمی در استان فارس دنبال شود
کد خبر: 4154691
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲

شبکه‌سازی علمی در استان فارس دنبال شود

رئیس جدید سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر فارس با بیان اینکه این استان یکی از استان‌های علم خیز کشور است، گفت: باید با شبکه‌سازی علمی و ایجاد خانه خلاق و نوآور و اقدامات نو از ظرفیت‌های علمی خود به بهترین شکل استفاده کنیم.

معارفه رئیس جدید سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر فارسبه گزارش ایکنا از فارس، مجید میکائیلی، رئیس جدید سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر فارس امروز، 21 تیرماه مراسم معارفه خود در این سمت با تأکید بر اینکه نهایت تلاش خود را خواهیم کرد تا پیگیر اجرای چشم‌انداز و دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب را در مباحث علمی باشیم، گفت: اگر کشوری بخواهد پیشرفت داشته باشد، باید به مرجعیت علمی دست یابد و لازمه این مسئله هم داشتن دانشمندان تراز انقلاب اسلامی است.

وی همچنین یکی از مهم‌ترین موضوعات مورد توجه سازمان بسیج علمی را پرداختن به نقشه علمی کشور عنوان کرد و افزود:‌ باید موضوع علمی و فناوری را در اولویت فعالیت‌های خود قرار دهیم.

میکائیلی با بیان اینکه در موضوعات علمی باید نگاه مسئله‌محور داشته باشیم، گفت: در همین راستا باید ظرفیت‌های علمی و فناوری فارس را احصا و اولویت‌بندی کنیم تا بتوانیم چرخه تولید علم و ثروت را تقویت کنیم و برای تحقق این مسئله هم نقش زنجیری خود را برای ایجاد تعامل و هماهنگی بین دستگاه‌ها ایفا خواهیم کرد.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر فارس با تأکید بر اینکه مردم باید لذت حوزه فناوری را بچشند، گفت: باید نگاه فناوری خلاقانه به موضوعات علمی داشته و جریان‌سازی علمی در سطح استان داشته باشیم.

وی اظهار کرد: استان فارس یکی از استان‌های علم خیز کشور است و باید با شبکه‌سازی علمی و ایجاد خانه خلاق و نوآور و اقدامات نو از ظرفیت‌های علمی خود به بهترین شکل استفاده کنیم.

میکائیلی با یادآوری اینکه طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب نوآوری و ابتکار علاج کارهای علمی است، افزود: استان فارس باید محور پژوهش در ایران باشد و در این زمینه باید مراکز و باشگاه‌های رشد و خلاقیت متعددی را ایجاد کنیم.

انتهای پیام
captcha