نخستین جشنواره «تکریمی تبلیغی زکات» در گالیکش برگزار شد
کد خبر: 4154262
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶

نخستین جشنواره «تکریمی تبلیغی زکات» در گالیکش برگزار شد

نخستین جشنواره «تکریمی تبلیغی زکات» استان با حضور امام جمعه گالیکش، فرماندار، قائم مقام اداره‌کل کمیته امداد استان و رئیس زکات استان گلستان و دیگر مسئولان شهرستانی و خیرین شب گذشته، 19 تیرماه در حسینیه مسجد صاحب الزمان(عج) گالیکش برگزار شد.

حجت الاسلام رضا نژاد امام جمعه گالیکش

به گزارش ایکنا از گلستان، نخستین جشنواره زکات استان با حضور امام جمعه گالیکش، فرماندار گالیکش، قائم مقام اداره کل کمیته امداد استان و رئیس زکات استان گلستان و دیگر مسئولان شهرستانی و خیرین شب گذشته، 19 تیرماه در حسینیه مسجد صاحب الزمان (عج) گالیکش برگزار شد.

حجت‌الاسلام نادعلی رضا نژاد، امام جمعه گالیکش در این جشنواره گفت: جمع‌آوری زکات به‌عنوان یک امر شرعی و از طرفی در راستای کمک به نیازمندان باید به درستی انجام گیرد.

وی با بیان اینکه زکات یکی از مرزهای بین مسلمانی و نامسلمانی است و برای تبیین زکات باید برنامه ریزی کنیم و جشنواره زکات اقدام خوبی در این زمینه است، ادامه داد: همانگونه که در آموزه‌های دینی آمده است، اگر کشاورزان و خیرین به موقع و به میزان تعیین شده زکات بپردازند هیچ وقت فقیر نخواهیم داشت.

امام جمعه گالیکش تصریح کرد: در آیه ۶۰ سوره توبه نیز موارد مصرف زکات بیان می‌شود؛ بنابراین این دو آیه نشان می‌دهد که نه‌تنها گرفتن زکات مورد تأکید اسلام است بلکه نحوه توزیع زکات، توجه و تأکید بیشتری را به همراه دارد.

امام جمعه گالیکش به جریان‌سازی و فرهنگ‌سازی  امر زکات اشاره کرد و گفت: متأسفانه در شرایط کنونی و قبل آن زکات به خوبی پرداخت نمی‌شود، لذا از همه خیران درخواست می‌کنیم که با پرداخت درست و به موقع زکات، دست نیازمندان را بگیرند تا ذخیره‌ای برای آخرت آنان باشد.

انتهای پیام
captcha