بهره‌مندی بیش از 15 هزار یزدی از خدمات بسیج جامعه پزشکی
کد خبر: 4154238
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵

بهره‌مندی بیش از 15 هزار یزدی از خدمات بسیج جامعه پزشکی

رئیس بسیج جامعه پزشکی یزد از بهره‌مندی 15 هزار و 230 نفر در سطح استان و مناطق کمتر برخوردار کشور از خدمات تخصصی - درمانی بسیج جامعه پزشکی استان خبر داد.

نشست هیأت اندیشه‌ورز بسیج جامع پزشکی یزدبه گزارش ایکنا از یزد، سعید ذاکری، رئیس بسیج جامعه پزشکی استان یزد، امروز، 20 تیرماه در نشست هیأت اندیشه‌ورز بسیج جامعه پزشکی استان که به منظور تبیین مهمترین دستاوردها و اقدامات این قشر برگزار شد، از ویزیت تخصصی و رایگان به 15 هزار و 230 نفر در سال گذشته خبر داد و گفت: از این تعداد، یک‌هزار و 730 نفر در خارج از استان و مابقی در سطح استان و در مناطق کمتر برخوردار خدمات و ویزیت رایگان دریافت کرده‌اند.

ذاکر افزود: در سال گذشته 42 متخصص دندانپزشک در 11 منطقه کمتر برخوردار و محروم طی سه روز ویزیت رایگان انجام داده‌اند که در این مدت و به منظور تهیه مواد و ارائه خدمات اعم از معاینه، کشیدن، ترمیم مبلغی بالغ بر 700 میلیون تومان هزینه شده است.

رئیس بسیج جامعه پزشکی یزد به راه‌اندازی مراکز نفس در سطح استان اشاره کرد و گفت: تاکنون به 185 مادر که تصمیم به سقط جنین داشته‌اند، مشاوره ارائه شده که این افراد از تصمیم خود منصرف شده‌اند و تاکنون 42 نوزاد متولد شده است.

وی اظهار کرد: سازمان بسیج جامعه پزشکی استان یزد به عنوان نهادی داوطلبانه و تخصصی در گستره نظام سلامت، متشکل از 16 کانون و بیش از 16 هزار عضو یکی از نمادهای مشارکت فعال و داوطلبانه توسط اقشار نخبه است.

ذاکر همکاری در طرح ملی پایش فشار خون، اعزام تیم به مناطق سیل‌زده جنوب شرق کشور، ارائه آموزش‌های بهداشتی، ارتقا سطح سلامت و کاهش رفتارهای پرخطر زندانیان، طراحی و اجرای طرح جهادی شهید سلیمانی جهت کاهش دامنه بیماری کرونا و اعزام تیم‌های عمومی و تخصصی به مناطق محروم به صورت برون‌مرزی و درون‌مرزی را از دیگر اقدامات سازمان بسیج جامعه پزشکی استان برشمرد.

حمیدرضا محدث، جانشین فرمانده سپاه الغدیر استان یزد نیز در این نشست گفت: در شرایط کنونی، گفتمان‌سازی و جریان‌سازی در سطوح مختلف، لازمه حل مسائل و ایجاد راهبردها است و سوق دادن جامعه به سمت سلامت محور بودن به جای درمان محور بودن باید در اولویت سیاست‌های نظام سلامت قرار گیرد.

سید مهدی هاشمی باجگانی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نیز در این نشست با اشاره به اینکه بسیج به عنوان شجره طیبه و نهاد و سازمانی که بدون چشمداشت خاضعانه و خالصانه حضور دارد اظهار کرد: توجه به اصل برنامه‌ریزی و راهبردی در جهت دستیابی به افق جامعه تراز مهدوی و مدینه فاضله، اصل تولید محتوای مناسب، اصل مطالعه و شناخت نسبت به گذشته، حال و آینده و در نهایت اصل توکل، توسل و ارتباط و اعتماد به وعده الهی و امیدواری به این حرکت لازم و ضروری است.

هاشمی به برجسته‌سازی ارزش‌ها برای گروه‌های مرتبط همچون گذشته و اثرگذاری تأکید و تصریح کرد: توجه به مسائل اقتصادی و مبارزه با فساد مهم و ضروری است و در گام اول باید خودمان را از فساد دورکنیم و مبارزه با فساد از اولویت‌های کاری باشد.

وی بر رعایت مرزهای دینی و اسلامی، ترویج سبک زندگی ایرانی - اسلامی تأکید کرد و یادآور شد: با انجام دادن این موارد می‌توان به سمت تمدن‌سازی نوین اسلامی حرکت کرد.

انتهای پیام
captcha