طرح بخشودگی جرائم بیمه‌ای در کردستان اجرا می‌شود
کد خبر: 4154160
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۷

طرح بخشودگی جرائم بیمه‌ای در کردستان اجرا می‌شود

مدیرکل تأمین اجتماعی استان کردستان گفت: به منظور حمایت از کارفرمایان واحدهای تولیدی در استان، طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان از ابتدای خرداد در کردستان آغاز شده و تا پایان مرداد سال جاری ادامه دارد.

به گزارش ایکنا از کردستان، صلاح قریشی، مدیرکل تأمین اجتماعی استان کردستان امروز، ۱۹ تیر در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان که به مناسبت هفته تأمین اجتماعی برگزار شد، گفت: هدف مجموعه تأمین اجتماعی ارائه خدمت بهتر و بیشتر به مردم و کسب رضایت‌مندی عمومی در چارچوب قوانین و مقررات می‌باشد.

وی با اشاره به تعداد بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی افزود: در حال حاضر 219 هزار و 198 نفر بیمه‌شده اصلی، ۶۰ هزار و ۷۳۳ مستمری بگیر از تأمین اجتماعی استان کردستان خدمات دریافت می‌کنند و در مجموع  جمعیت تحت پوشش تأمین اجتماعی استان 665 هزار و 34 نفر است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان کردستان، تعداد کارگاه‌های فعال تحت پوشش تأمین اجتماعی ۱۸ هزار و ۲۵۸ کارگاه ذکر و بیان کرد: ۳ هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان تعهدات بخش بیمه‌ای را پرداخت کردیم و توانستیم رضایتمندی عمده بخش اصلی مستمری‌بگیران بازنشسته، بازماندگان و از کار افتاده را کسب کنیم.

وی افزود: در سه ماه اول امسال بیشتر از هزار و 300 میلیارد تومان تعهدات سه گانه شامل بیمه بیکاری، کوتاه مدت و بلند مدت را پرداخت کردیم.

قریشی ادامه داد: یکی از طرح‌هایی که با مشارکت اداره کار، رفاه و تأمین اجتماعی استان در دست اجراست، بررسی مشاغل سخت و زیان‌آور است که سال گدشته هزار و ۳۴۹ پرونده بررسی شد و در این راستا رضایتمندی بیمه‌شده در چارچوب قوانین و مقررات حاصل شده است.

وی در ادامه گفت: در بخش پروه‌های عمرانی دو پروژه فعال احداث تأمین اجتماعی شعبه یک سنندج و تأمین اجتماعی بیجار مراحل جاری انجام شده است که امیدواریم تا پایان سال جاری افتتاح شوند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان کردستان افزود: طرح مشترک تفکیک درمانگاه و شعبه تأمین اجتماعی قروه در دست بررسی است که بحث زمین این شعبه در حال انجام است.

وی اظهار کرد: به منظور حمایت از کارفرمایان واحدهای تولیدی در استان، طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان از ابتدای خرداد آغاز شده و تا پایان مرداد سال جاری در استان کردستان ادامه دارد.

قریشی یادآور شد: در راستای حفظ اشتغال کشور و کمک به حفظ اشتغال موجود طرح قانون بخشودگی جرائم در استان کردستان انجام خواهد شد لذا کارفرمیان می‌توانند از این قانون بهره لازم را ببرند.

وی افزود: ۴۲۰ میلیارد تومان مطالبات معوق بیمه‌ای از کارگاه‌ها داریم که ۱۴۰ میلیارد تومان آن جرائم است و اگر کارفرمایان در قالب اقساط نسبت به پرداخت اقدام کنند از ۱۰۰ درصد بخشودگی بهره‌مند می شوند.

شیرزاد قادرپور، مدیر درمان تأمین اجتماعی استان کردستان در ادامه این نشست گفت: سطح‌بندی ارائه خدمات مراکز درمانی، کاهش پرداخت پول از طرف بیمه شده، خرید راهبردی خدمات، اجرای نسخه الکترونیکی و نظام ارجاع و پزشک خانواده از رسالت‌ها و سیاست‌های مدیریت درمان در سال جاری بوده است که در دو مقوله درمان مستقیم و غیرمستقبیم ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مدیریت درمان استان کردستان دارای ۲۱۱ تخت در دو بیمارستان، یک کلینیک تخصصی، سه درمانگاه تخصصی و سه درمانگاه عمومی است، افزود: ۹ مرکز درمانی در استان کردستان فعال است که در ماه‌های آتی یکی دیگر از مراکز در دهگلان کلنگ‌زنی می‌شود.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان کردستان به افزایش اتاق‌های عمل بیمارستان تامین اجتماعی سنندج برای ارائه خدمات بهتر به مردم استان اشاره کرد و افزود:  برای جبران کمبود امکانات تشخیصی و درمانی این بیمارستان ۱۶ میلیارد تومان برای  خرید دستگاه سنگ‌شکن هزینه شده است.

وی افزود: راه‌اندازی بخش ال دی آر بیمارستان سقز برای زایمان ایمن با هدف کمک به جوانی جمعیت در ۳۷۰ مترمریع و چهار تخت فعال با اعتبار ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، دریافت مجوز خرید سی تی اسکن و راه‌اندازی درمانگاه عمومی دیواندره با ۲۹ میلیارد تومان هزینه از دیگر طرح‌های انجام شده طی سال گذشته می‌باشد.

قادرپور با اشاره به اینکه سال گذشته یک میلیون و ۹۷۴ هزار نفر به صورت سرپایی در درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های تأمین اجتماعی استان پذیرش و درمان شدند، اظهار کرد: ارائه خدمات پاراکلینیک به یک میلیون و ۱۲۲ هزار نفر از دیگر خدمات ارائه شده به بیمه شدگان بوده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی کردستان به رشد 15 درصدی تعداد بستری شدگان طی سال گذشته اشاره کرد و گفت:  ۲۱ هزار و ۹۷۷ نفر در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی بستری شدند و  ۹ هزار و ۸۰۰ فقره جراحی انجام شد.

وی در ادامه گفت: پارسال ۱۳۳ جلسه کمیسیون پزشکی بدوی تشکیل، هزار و ۸۳۴ درخواست دریافت و هزار و ۵۸۴ مورد نیز مطرح شد، ضمن اینکه تعداد جلسات درخواستی تجدیدنظر نیز ۲۸۳ مورد بود.

قادرپور با اشاره به اینکه ۸۰۴ مرکز طرف قرارداد بیمه تامین اجتماعی در استان وجود دارد که ۱۲۲ مورد آن پارسال اضافه شد، یادآور شد: سال قبل ۵۰۲ میلیارد تومان تعهدات به مراکز درمانی طرف قرارداد با بیمه تأمین اجتماعی استان پرداخت شد.

انتهای پیام
captcha