ترویج عفاف و حجاب با تحکیم خانواده ارتباط مستقیم دارد
کد خبر: 4154139
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰

ترویج عفاف و حجاب با تحکیم خانواده ارتباط مستقیم دارد

مدیرعامل بنیاد ملی حجاب و عفاف کشور گفت: ترویج عفاف و حجاب با تحکیم خانواده ارتباط مستقیم دارد لذا دشمن هم از نگاه امنیتی و سیاسی این موضوع را روایت می‌کند و لازم است تا ما هم با نگاه فرهنگی وارد این مسئله شویم.

نوروزی مدیرعامل بنیاد ملی حجاب

به گزارش ایکنا از قزوین، طهورا نوروزی، مدیرعامل بنیاد ملی حجاب و عفاف کشور، در همایش «چادرهای آسمانی» که دوشنبه ۱۹ تیرماه در مسجدالنبی(ص) قزوین برگزار شد، گفت: هشتاد و پنج سال پیش در مسجد گوهرشاد عده‌ای بی‌گناه به‌خاطر دفاع از حجاب به خاک و خون کشیده شدند که این رویداد اگرچه زخم عمیقی بود بر پیکر رنج‌دیده اهالی این سرزمین بود اما جلوه‌ای از پایداری ایرانیان به اعتقادات، فرهنگ و میراث نیاکانشان است.

وی اظهار کرد: دشمن به دنبال حیازدایی و ترویج فساد و فحشا در جامعه است، موضوع حجاب و عفاف دارای یک پیش زمینه تاریخی و جهانی است و همواره شرایط حاکم و تفکر دشمنان در این حوزه باید مد نظر قرار گیرد.

مدیرعامل بنیاد ملی حجاب و عفاف کشور با اشاره به نشریه «زن روز» که در زمان پهلوی برای زدودن ارزش‌های زنان، فعال بود، بیان کرد: اشرف پهلوی در یک مصاحبه پیرامون حجاب و زن ایرانی مدعی شد که اقدامات فرهنگی دوران پهلوی کاری خواهد کرد که اگر روزی فردی دائره‌المعارف فارسی را باز کند و کلمه چ را ببیند دیگر واژه «چادر» وجود نداشته باشد لذا پهلوی با حیازدایی و حیاستیزی برنامه‌ای را پیش برد تا در زمان پهلوی دوم حرف خود را به کرسی بنشانند.

وی تصریح کرد: ترویج عفاف و حجاب با تحکیم خانواده ارتباط مستقیم دارد لذا دشمن هم از نگاه امنیتی و سیاسی این موضوع را روایت می‌کند و لازم است تا ما هم با نگاه فرهنگی وارد این مسئله شویم.

نوروزی افزود: هم‌اکنون در جهانی زندگی می‌کنیم که حقایق را برای ما وارونه جلوه می‌دهند و زنان را به سمت فراموشی نقش مادری و همسری در نظام سرمایه‌داری سوق می‌دهند تا همتراز با یک مرد وارد عرصه اجتماع شود. نگاه سرمایه‌داری نه تنها به حوزه زنان بلکه به حوزه فرهنگ و اندیشه هم یک نگاه سرمایه‌محوری و منفعتی دارد و اهمیتش به حوزه زنان به سبب سودآوری است.

مدیرعامل بنیاد ملی حجاب و عفاف کشور به گسترش گفتمان عفاف و حجاب در جامعه اشاره کرد و گفت: لازم است افراد زیادی از مردم جامعه وارد این گفتمان شوند تا به نتیجه مثبتی در اثرگذاری برسیم. در مقوله عفاف و حجاب ۷۰ درصد افکار عمومی را فضای مجازی مدیریت می‌کند که به‌نوعی با کمک این فضا می‌توانیم خواسته خود را مدیریت کنند.

وی به نقش مهم زنان در جامعه اسلامی اشاره و تصریح کرد: زنان ما در جامعه از ارزش بالایی برخوردار هستند. ما با وارونگی واقعیت‌ها مواجهیم لذا باید هوشیار باشیم و برای ترویج گفتمان حجاب به سمت تحکیم خانواده برویم. در حوزه حجاب باید گفتمان‌سازی را ترویج کرده و از هویت زن انقلابی صیانت کنیم.

نوروزی افزود: باید حرف‌های درست خود را در خصوص حجاب که امری فطری است خیلی خوب مطرح کنیم تا شنیده شود و تأثیرگذار باشد و به روشی دفاع کنیم که حجاب در جامعه نهادینه شود و در کنار آن افراد غفلت‌زده را آگاه کنیم در این میان مهمترین رویکرد آشتی‌دادن افراد ناآگاه با هویت دینی خود است. باید هویت زن دینی و انقلابی را فراگیر کنیم و در این مسیر بیش از همیشه به فعالیت‌های مؤثر و فراگیر نیاز داریم. برخی می‌گویند در این زمینه برخورد سلبی را رها کنیم اما باید عرصه سلبی و ایجابی را توأمان جدی بگیریم و از هر دو ابزار به‌خوبی استفاده کنیم.

وی در پایان در خصوص لایحه حجاب و عفاف اظهار کرد: این لایحه نگاه جرم انگارانه به خاطی نداشت و حامی امر به معروف نبود البته نباید در حوزه فرهنگی کم گذاشت و اشکالات را برطرف کرد.

انتهای پیام
captcha