طرح ویژه «مساجد پایگاه قرآنی» در کرمان اجرا می‌شود
کد خبر: 4153994
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴

طرح ویژه «مساجد پایگاه قرآنی» در کرمان اجرا می‌شود

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان از اجرای طرح بومی‌سازی شده «مساجد پایگاه قرآنی» در کرمان خبر داد و گفت: این طرح در سه مرحله جلسات تلاوت مجلسی قرآن، مسابقات قرآن و دوره‌های آموزشی قرآن اجرا می‌شود.

علی مهدی‌خانی سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، علی مهدی‌خانی، سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان امروز، ۱۹ تیرماه در نشست خبری به‌منظور تشریح ویژه‌برنامه‌های اوقات فراغت تابستان کانون‌های مساجد کرمان، با بیان اینکه این برنامه‌ها در ۴ مرحله و با شعار «مسجد کانون نشاط» در حال اجرا است، گفت: اولین مرحله فراخوان طراحی پوستر است که با هدف مشارکت هنرمندان در معرفی مساجد و در دو بخش مسجد محله و سطح ملی برگزار می‌شود.

وی مرحله دوم را برگزاری «رویداد رویش» با هدف شناسایی و ساماندهی کانون‌های فرهنگی هنری تربیت محور در مساجد و احیای رویکرد تربیت محوری در کانون‌های مساجد دانست و افزود: مرحله سوم برگزاری «جشنواره امید» به‌منظور انسجام، ارتقا و جامعیت بخشیدن به فعالیت‌های کانون‌های مساجد است که با موضوع اوقات فراعت ویژه کودکان و نوجوانان در قالب ۶ بسته برنامه‌ای ارائه شده برگزار می‌شود.

مهدی‌خانی تصریح کرد: بسته قرائت قرآن و عترت (برگزاری کلاس‌های آموزشی، جلسات مسجد پایگاه قرآن و شرکت در مسابقه قرآنی مدهامتان)، بسته علمی، فرهنگی و تربیتی (برگزاری کلاس‌های علمی و معرفتی، جلسات کتابخوانی، کار تیمی و...)، بسته هنری ادبی (برگزاری کلاس‌های آموزشی هنری، تولید برنامه در حوزه سرود، نمایش، فیلم، هنرهای تجسمی و شعر)، بسته مهارت و کارآفرینی (برگزاری کلاس‌های فنی‌و‌حرفه‌ای)، بسته ورزشی و بسته رسانه و فناوری، برنامه‌های ارائه شده به مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برای اجرا در تابستان است.

وی با بیان اینکه در پایان دوره تابستان به تمام کسانی که در سامانه بچه‌های مسجد ثبت‌نام و در فعالیت‌ها شرکت کرده باشند گواهی داده می‌شود، ادامه داد: آخرین مرحله طرح برگزاری مسابقه «سعود» است و در مجموع از ۶۶۹ کانون فرهنگی هنری دارای مجوز استان ۲۵۰ کانون طرح اوقات فراغت را به صورت ویژه اجرا می‌کنند.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در بخش دیگری از سخنانش از رونمایی سه طرح ویژه در استان کرمان خبر داد و گفت: اولین آن «مساجد پایگاه قرآنی» است. این طرح در سطح کشور در حال اجراست اما در کرمان بومی‌سازی شده و به‌صورت پایلوت در شهرستان شهربابک اجرا می‌شود.

وی تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص ترویج فعالیت‌ها و معارف قرآنی و ترویج سبک زندگی قرآنی را از اهداف اجرای طرح «مساجد پایگاه قرآنی» در استان برشمرد و افزود: منظور از مساجد قرآنی، مساجدی هستند که علاوه بر فعالیت‌های عمومی قرآن در طول سال اقدام به برگزاری جلسات هفتگی تلاوت‌های مجلسی کنند.

مهدی‌خانی اظهار کرد: طرح «مساجد پایگاه قرآنی» در سه مرحله، برگزاری جلسات تلاوت مجلسی قرآن، برگزاری مسابقات قرآن در سطح محله‌ و شبکه‌سازی و ارتباط فعالان قرآنی با یکدیگر و برگزاری دوره‌های آموزشی قرآن اجرا می‌شود.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان با بیان اینکه دومین طرح «محله دانا» است که با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، ترویج نهضت مطالعه مفید و... به‌صورت پایلوت در رفسنجان اجرا می‌شود، گفت: آخرین طرح برگزاری جشنواره «مسابقات ورزشی بچه‌های مسجد» است.

انتهای پیام
captcha